خالقی:اگر اساسنامه اصلاح نشود، فدراسیون دوچرخه سواری تعلیق می شود

‘اصغرخالقی’ روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد:پس ازبرگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه سواری، خسرو قمری را به عنوان رییس جدید این فدراسیون به فدراسیون بین المللی معرفی کردیم، اما با توجه به مشکلاتی که بین کمیته بین المللی المپیک و کمیته ملی المپیک ایران وجود دارد، هنوز قمری به رسمیت شناخته نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به نامه کمیته بین المللی المپیک مبنی بر ممنوعیت برگزاری مجامع فدراسیون ها، پیش از اصلاح اساسنامه، چرا مجمع فدراسیون دوچرخه سواری برگزار شد؟ گفت: کمیته ملی المپیک ما را در جریان این نامه قرار نداده بود و نماینده ای هم برای شرکت در انتخابات معرفی نکرد. بدون شک اگرازنامه کمیته بین المللی المپیک اطلاع داشتیم انتخابات فدراسیون برگزار نمی شد.

خالقی خاطرنشان کرد: فدراسیون بین المللی تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی به ما فرصت داده است که اساسنامه را اصلاح کنیم. تا آن زمان ورزشکاران ایران می تواننددر رقابت های بین المللی شرکت کنند اما در صورتی که اساسنامه اصلاح نشود دوچرخه سواری کشورمان تعلیق می شود.

وی افزود: از دو سال پیش علی زنگی آبادی رییس سابق فدراسیون موضوع ضرورت اصلاح اساسنامه را اعلام کرده بود، اما این امر تا امروز به تعویق افتاده است. ما هم اکنون این موضوع را به وزارت ورزش اطلاع داده ایم و باید در این زمینه اقدام کنند.

ورزشی**۲۰۲۴**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۶۲۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.