خالق ˝لینکلن˝ رئیس هیئت داوران فستیوال فیلم کن شد

۱۰م اسفند ،

مسئولان فستیوال فیلم کن فرانسه در اقدامی کم سابقه، استیون اسپیلبرگ، کارگردان شناخته شده و سرشناس سینمای جهان را به عنوان رئیس تازه هیئت داوران شصت‌وششمین دوره این فستیوال معتبر و مهم سینمایی معرفی کردند.

به گزارش هنرآنلاین، اسپیلبرگ در حالی به عنوان رئیس هیئت داوران فستیوال فیلم کن فرانسه انتخاب شده که پیش از این ریاست هیئت داوران این دوره فستیوال کن به نانی موراتی، فیلمساز مطرح ایتالیایی واگذار شده بود.

ژیل ژاکوب، رئیس فستیوال فیلم کن فرانسه دربارهٔ سبب انتخاب اسپیلبرگ گفته: “او یکی از همراهان همیشگی فستیوال کن بوده و بارها از او خواسته‌ایم تا ریاست هیات داوران فستیوال را بپذیرد که بخاطر فعالیت‌های سینمایی بسیارش تاکنون این فرصت فراهم نشده بود اما خوشبختانه امسال این اتفاق روی می‌دهد.”

بنابر این گزارش، اسپیلبرگ هم که طی سال‌ها فعالیت‌های هنری تاکنون موفق به دریافت ۱۴۳ جایزه مختلف سینمایی شده در واکنش به این خبر، ریاست هئیت داوران فستیوال کن را برای خود یک افتخار دانسته و از حضورش با فیلم “ای تی” در این فستیوال به عنوان یکی از به یادماندنی‌ترین خاطرات سینمایی خود یاد کرده است.

این کارگردان سرشناس در حالی به عنوان رئیس هیئت داوران فستیوال کن برگزیده شده که درام تاریخی “لینکلن”، آخرین ساخته سینمایی‌ این فیلمساز این روزها به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای فرانسه توانسته پای بیش از یک میلیون نفر را به سینماهای فرانسه باز کند.

نخستین حضور اسپیلبرگ در فستیوال فیلم کن به سال ۱۹۷۴ میلادی بازمی‌گرددد که این سینماگر برای فیلم “شوگرلند اکسپرس” توانست جایزه نخل طلای بهترین فیلمنامه را از آن خود کند. هشت سال پس از دریافت این جایزه، یعنی در سال ۱۹۸۲ میلادی بار دیگر اسپیلبرگ با فیلم علمی تخیلی و “ای تی” به کن آمد. او در سال ۱۹۸۶ میلادی نیز با فیلم “رنگ ارغوانی” سومین حضور خود را در این فستیوال اروپایی تجربه کرد.

گفتنی است، شصت‌وششمین دوره فستیوال فیلم کن از روز ۱۵ تا ۲۶ ماه می میلادی برابر با ۲۵ اردیببهشت تا ۵ خردادماه در شهر ساحلی کن در فرانسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.