خالق «تو ای پری کجایی ؟» در کافه خبر / پرسش‌های خود را مطرح کنید

به گزارش خبرآنلاین، همایون خرم که نواختن ویولن را از سال ۱۳۱۹ نزد استاد ابوالحسن صبا آغاز کرد، خیلی زود به عنوان یک نوازنده چیره دست شناخته شد و به ارکسترهای بزرگ و معروف رادیو راه یافت. با این وجود، از زمانی نام او بر سر زبان‌ها افتاد که شروع به آهنگسازی کرد و آثارش یکی پس از دیگری مورد اقبال جامعه قرار گرفت.

این آهنگساز و نوازنده ویولن که قطعات و تصنیف‌های ماندگار و معروف او در دهه‌های ۳۰ تا ۵۰ خورشیدی چون «تو‌ای پری کجایی»، «امشب در سر شوری دارم»، «رسوای زمانه منم»، «آیا همه شما بی‌گناهید»، «اشک من هویدا شد» و «آوای خسته دلان» هنوز از سوی مردم زمزمه می‌شود، در سال‌های اخیر نیز همچنان فعال بوده، آثار زیادی را پدید آورده، آلبوم‌هایی را منتشر کرده و کنسرت‌هایی را هم روی صحنه برده است.

آلبوم‌های «تنها ماندم» با صدای محمد اصفهانی و «رسوای زمانه» با خوانندگی علیرضا قربانی از جمله کارهای چند سال اخیر همایون خرم است که با استقبال گرم مخاطبان روبرو شد.

این آهنگساز که در ۱۳ سال گذشته، چند کنسرت نیز بدون خواننده برگزار کرده است، بار دیگر ۱۴ تیر امسال در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به همراه چند نوازنده دیگر روی صحنه می‌رود. خرم در این برنامه تعدادی از آثار خود را بدون همراهی کلام اجرا می‌کند که برخلاف کنسرت‌های قبلی‌اش، بیشتر قطعات نواخته شده در آن جدید خواهد بود.

همایون خرم دو سال پیش کتاب «غوغای ستارگان» را که در برگیرنده خاطرات اوست منتشر کرد که بخشی ارزشمند از تاریخ معاصر موسیقی معاصر کشورمان را جاودانه کرده است.

کاربران محترم خبرآنلاین می‌توانند پرسش‌های خود را از این آهنگساز به صورت کامنت مطرح کنند.

۵۷۲۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.