خالق «هری پاتر» در چند سالگی عاشق شد؟ / نوجوانی دوران باشکوهی نیست

۱۹م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، رولینگ معتقد است در دنیای واقعی نوجوانان «گاهی آنقدر آسیب‌پذیر می باشند که مرگ برایشان گزینه صحیح است و همین آن‌ها را به شکل عجیبی به اخلاقیات خاص خودشان نزدیک می‌کند.»

 

این نویسنده که کتاب تازهش با عنوان «جای خالی تصادفی» به مشکلات احساسی نوجوانان مثل خودآزاری و عدم‌اعتمادبه‌نفس پرداخته، معتقد است تصویر نوجوانان در سریال‌های تلویزیونی «کاملا لوس» است.

 

او درمورد نوشتن درمورد این برحه از زندگی گفت: «به نظرم بخش جالبی از زندگی است، بسیار به نوشتن درموردش علاقه داشتم، اما اغلب اشخاص درمورد این بخش از زندگی حقیقت را نمی‌گویند.»

 

خالق «هری پاتر» با اشاره به سریال‌های تلویزیونی با محوریت نوجوانان امروزی گفت: «تصویر نوجوانان در این برنامه‌ها بسیار شیک و شکیل است و مشکلات نوجوانانشان به راحت‌ترین و ابلهانه‌ترین شکل ممکن حل می‌شود.»

 

او ادامه داد: «به نظرم این برنامه‌ها بسیار لوس می باشند. این شیوه نمایش نوجوانان واضح‌ترین مثالی است که نشان می‌دهد چطور ما دوران نوجوانی را به دروغ به شکل یک دوران رمانتیک و شادمانه تصویر می‌کنیم.»

 

«جای خالی تصادفی» داستان سیاه و طنزی است درمورد واقعیت‌های زشت شهر کوچک زیبایی در انگلستان. رمان که از نظر موضوع با دنیای جادوگری «هری پاتر»ها فاصله بسیار دارد با واکنش متفاوت منتقدان روبرو شد.

 

«جای خالی تصادفی» ماجرای بلندپروازی، حسادت و رقابت در شهر خیالی پگ‌فورد است. مرگ ناگهانی یکی از مقامات شهر، یک میز خالی در شهرداری برجا می‌گذارد. حالا آدم‌های مختلف شهر از مایلز مالسن، وکیل ثروتمند گرفته تا ویدونز بی‌خانمان در تلاش برای رسیدن به این جای خالی می باشند.

 

به نظر رولینگ نوجوانان آسیب‌پذیر می باشند و بسیار درمورد خودشان فکر می‌کنند و درحالی که سن بلوغ را رد می‌کنند، بیشتر به مسئله اخلاقیات فکر می‌کنند. «به نظرم بطور کلی نوجوانان بسیار آسیب‌پذیر می باشند. در این دوران حس نوع‌دوستی شما بسیار رشد نکرده است و برای همین بیشتر به خودتان و دربارهٔ خودتان فکر می‌کنید.»

 

جی. کی. رولینگ این صحبت‌ها را در جریان جشنواره ادبی بَث زد. او که بطور غافلگیرانه‌ای در این جشنواره حاضر شده بود همچنین درمورد زندگی بزرگسالان و مضرات شهرت اجتماعی صحبت کرد. او در رمان تازهش به یک انتخابات شهری نیز پرداخته است.

 

رولینگ در این مورد گفت: «خیلی ناعاقلانه است که بگویم من این کتاب را نوشتم و هیچ منظوری جز آنچه می‌خوانید نداشتم.»

 

رولینگ ادامه داد: «من از فقدان محض نوع‌دوستی در میان آدم‌هایی که در راس قدرت می باشند واقعا شوکه شده‌ام، نه فقط آدم‌های قدرت، حتی آدم‌های دیگر مثل کسانی که در رسانه می باشند هم همینطور شده‌اند.»

 

«تحقیقات نشان داده که هر وقت اوضاع زندگی نابه‌سامان می‌شود، قربانی شدن مردم امری عادی می‌شود.»

رولینگ این صحبت‌ها را در پاسخ به سوالات گوناگون و متعدد جیمز رانسی، مدیر این جشنواره ادبی زد.

 

او همچنین درمورد نوجوانی خودش صحبت کرد و اعتراف کرد اولین بار در ۱۲ سالگی در یک باشگاه عشق را تجربه کرده است.

 

این مصاحبه را عده کثیری از طرفداران رولینگ که بسیاری از آنها نیز سر پا ایستاده بودند، تماشا کردند. او در خاتمه گفت در حال نوشتن یک کتاب کودکان تازه است و اصرار دارد رمان کوتاه‌تر از مجموعه «هری پاتر» باشد و خوانندگانش هم رده سنی پایین‌تر از خوانندگان «هری پاتر» می باشند.

 

شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرده است نسخه تلویزیونی کتاب «جای خالی تصادفی» را تهیه می‌کند اما هنوز بازیگران این مجموعه مشخص نشده‌اند.

 

تاکنون بیش از ۴۵۰ میلیون نسخه از هفت جلد کتاب «هری پاتر» به فروش رفته و به بیش از ۷۰ زبان ترجمه شده است. در اقتباس‌های سینمایی این رمان‌ها که ماجراهای جادوگری نوجوان به نام هری پاتر است، دانیل رادکلیف نقش اصلی را بازی می‌کند. جلد آخر این رمان‌ها سال ۲۰۰۷ انتشار یافت و در طی تنها چند دقیقه چندین و چند هزار نسخه از آن به فروش رفت.

 

هفت جلد کتاب «هری پاتر» در هشت فیلم سینمایی روی پرده سینما رفتند و درمجموع به فروش ۷٫۷ میلیارد دلاری رسیدند. در این بین قسمت هشتم با عنوان «هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم» به فروش ۱٫۳۲ میلیارد دلاری در جهان رسید و پس از «آواتار»، «تایتانیک» و «انتقام‌جویان» به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینما بدل شد.

 

تلگراف / ۹ مارس / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.