خاموشی یک راکتور هسته‌یی دیگر در کره‌جنوبی

۲۹م دیماه ،

تنها دو هفته پس از راه‌اندازی مجدد سه راکتور هسته‌یی در کره‌جنوبی یک راکتور هسته‌یی دیگر نیز روز پنج‌شنبه در این کشور به سبب نقص فنی خاموش شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، راکتور شماره یک نیروگاه هسته‌یی اولجین در سواحل شرقی کره جنوبی که یک راکتور آب فشرده با ظرفیت تولید ۰٫۹۵ گیگاوات است در ساعت ۱۱:۱۹ صبح به وقت سئول به سبب مشکلی در سیستم انرژی این راکتور به عملیات خود پایان داد.

به گزارش مجله پلاتس، شرکت برق هسته‌یی و هیدروی کره اپراتور دولتی نیروگاه‌های هسته‌یی کره جنوبی اعلام کرد که خطر نشت مواد رادیواکتیو در حال حاضر وجود ندارد و یک تیم تحقیقاتی در تلاش برای تشخیص سبب دقیق این مشکل است.

این دومین بار در کم‌تر از شش ماه است که راکتور شماره یک نیروگاه اولجین به سبب نقص فنی تعطیل می‌شود.

این نیروگاه از سپتامبر سال ۱۹۸۸ فعال بوده است و پنج راکتور دیگر نیز دارد که ۱۲ تا ۳۰ سال از فعالیت آن‌ها می‌گذرد.

در پنج نوامبر سال ۲۰۱۲ میلادی دور راکتور هسته‌یی یک گیگاواتی در نیروگاه هسته‌یی یونگوانگ در سواحل جنوب غربی کره جنوبی حداقل دو ماه به سبب استفاده از قطعاتی که با اسناد تقلبی خریداری شده بودند تعطیل شدند.

با افزایش نیاز به برق در کره جنوبی این کشور این دو راکتور را در اواخر ماه میلادی قبل مجددا راه‌اندازی کرد، در حالی که نگرانی‌ها دربارهٔ ایمنی آن‌ها همچنان ادامه داشت.

راکتور شماره ۳ نیروگاه یونگوانگ نیز از ۱۸ اکتبر سال ۲۰۱۲ میلادی به سبب تشخیص ترک‌های جزعی تعطیل شده است.

راکتورهای هسته‌یی کره جنوبی در سال قبل بیش از ۱۵ بار تعطیلی‌های غیر منتظره و موقتی را به سبب نقص فنی تجهیزات‌شان تجربه کرده‌اند.

کمیسیون ایمنی و امنیت هسته‌یی کره جنوبی که ناظر هسته‌یی دولتی این کشور است در حال انجام آزمایشات فشار روی همه راکتورهای هسته‌یی کره جنوبی است تا ببیند که این نیروگاه‌ها در آینده قابلیت مقاومت در برابر حوادث طبیعی را دارند یا خیر.

کره جنوبی در حال حاضر ۲۳ راکتور هسته‌یی فعال دارد که دو راکتور آن در حال حاضر تعطیل می باشند.

راکتورهای این کشور جمعا ۳۰ درصد برق کره جنوبی را تامین می‌کنند و زغال سنگ و گاز طبیعی مایع نیز به ترتیب ۴۰ درصد و ۲۰ درصد نیازهای برقی کره جنوبی را تامین می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.