خانمی که شما باشید…برای سومین بار

ایبنا نوشت: مجموعه «خانمی که شما باشید» دومین دفتر شعر عسکری به حساب می‌آید که به چاپ سوم رسیده است. این مجموعه ۳۴ غزل و یک مثنوی را شامل می‌شود که همگی بدون ذکر عنوان مشخص و تاریخ سرایش در این کتاب آمده‌اند.

مسایل و موضوعات متنوع و به‌ویژه مضامین عاطفی دستمایه سرایش غزل‌های این مجموعه بوده و تنها مثنوی این کتاب درباره شهر بم است که به توصیف فضا و ویژگی‌های این شهر و مردم آن می‌پردازد.

عسکری پیش‌تر در گفت‌و‌گویی درباره این مجموعه گفته بود: «این دفتر حاصل تجربه‌های جدید من در سبک غزل است و از زبان فانتزی مجموعه قبلی‌ام «حال و حوایی از ترنج و بلوچ» فاصله گرفته‌ و بیشتر به سمت مفهوم‌ گرایی پیش رفته‌ است.» وی درباره دلیل انتخاب عنوان کتاب نیز توضیح داده بود: «این عنوان علاوه بر جلب توجه و جذب مخاطب، فضای صمیمی و نگاه عاطفی اشعار را نشان می‌دهد.»

یک نمونه شعر از این مجموعه:
«چوپان شده تا شاعر ذاتی شده باشد
آواره آن ماه دهاتی شده باشد
چوپان شده در جنگل بادام بچرخد
تا مست چهل چشم هراتی شده باشد
شاید اثر جنگل بادام و کمی بغض
منجر به غزلواره آتی شده باشد
سخت است ولی می‌گذرم از نفسی که
جز با نفس گرم تو قاطی شده باشد
از بین ده انگشت یکی قسمتش این نیست
در لیقه موهات دواتی شده باشد
تو… چایی…بی‌ قند…و یک عالمه زنبور
شاید لب فنجان شکلاتی شده باشد»

حامد عسکری متولد ۱۳۶۱ است. «حال و حوایی از ترنج و بلوچ» عنوان نخستین مجموعه شعر این شاعر بود. چاپ سوم مجوعه شعر «خانمی که شما باشید» در ۷۱ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت سه هزار تومان از سوی نشر شانی منتشر و راهی بازار کتاب شد.

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.