خانم‌ها در جمع خودشان چرب‌وچیلی‌تر می‌خورند

۱۲ تیرماه ۱۳،


خانم‌ها با انتخاب غذاهای کم کالری‌تر و کم‌حجم‌تر می‌خواهند به آقایان نشان دهند بیشتر حواسشان به تناسب اندام و وزنشان هست. درحالی‌که در جمع خودشان چنین دغدغه‌ای ندارند و با خیال راحت تر غذا می‌خورند.


پیتزا

زمانی که خانم‌ها با آقایان غذا می‌خورند غذاهایی انتخاب می‌کنند که کم کالری است اما در جمع خودشان در قید و بند این چیزها نیستند و غذاهای پرکالری‌تر نوش جان می‌کنند. این گفته نتیجه پژوهش دکتر یونگ از دانشگاه مک مستر همیلتون در اونتاریو می‌باشد.

گروه دکتر یونگ رفتار دانشجوهای سه کافه‌تریای بزرگ دانشگاهی را مورد بررسی قرار دادند. تنوع منوهای این کافه‌تریاها بسیار بوده و دانشجوها در گروه‌های مختلفی مشتری این مکان‌ها بوده‌اند.

بعد از بررسی‌های متعدد مشخص شد خانم‌ها زمانی که با یک آقا غذا می‌خورند غذاهای کم کالری‌تری نسبت به زمانی که در جمع خودشان می باشند انتخاب می‌کنند.

محققان ملاحظه کردند زمانی که یک خانم در گروه متشکل از آقا و خانم غذا می‌خورد باز هم غذاهای کم کالری‌تری انتخاب و صرف می‌کند. بر عکس زمانی که همین خانم در یک جمع زنانه غذا می‌خورد غذاهای چرب‌تر و پرکالری‌تری مصرف می‌کند.

بعد از بررسی‌های متعدد مشخص شد خانم‌ها زمانی که با یک آقا غذا می‌خورند غذاهای کم کالری‌تری نسبت به زمانی که در جمع خودشان می باشند انتخاب می‌کنند

به عقیده‌ی محققان، تولیدکنندگان مواد غذایی توجه بسیاری به علایق و عادت‌های غذایی خانم‌ها دارند و مواد غذایی با اندازه‌های کوچک تر مخصوص آن‌ها تولید می‌کنند. یا بیشتر واژه‌هایی مانند رژیمی یا لایت و غیره بیشتر به هدف جذب مشتری‌های خانم تولید می‌شود.

به عقیده‌ی محققان این پژوهش، خانم‌ها با انتخاب غذاهای کم کالری‌تر و کم‌حجم‌تر می‌خواهند به آقایان نشان دهند بیشتر حواسشان به تناسب اندام و وزنشان هست. درحالی‌که در جمع خودشان چنین دغدغه‌ای ندارند و با خیال راحت تر غذا می‌خورند.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: maxisciences

مطالب مرتبط:

خانم‌ها: چگونه بعد از چهل سالگی شکم نیاوریم؟

مردها خودشان را خوش تیپ‌تر از آنچه می باشند می‌بینند

خانم غصه نخور چاق می‌شوی

اندر حکایت آقایانی که رژیم می‌گیرند!

مخصوص آقایانی که می‌خواهند خوش تیپ باشند

چطور چربی شکم خانم‌ها آب می‌شود؟

چاقی؛ دشمن آقایان

۶ سبب اضافه‌وزن در مردان

تأثیر رژیم‌های سخت غذایی روی سلامت دختران جوان

 زنان متأهل، چاق می باشند


سایت موسسه فرهنگی تبیان > بخش تغذیه و آشپزی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.