خانم غصه نخور چاق می‌شوی

۳۱فروردین۱۳،


تنهایی، احساسات منفی، افسردگی، غم و غصه نه به اعصاب شما رحم می‌کند، نه به پوستتان و نه به وزن ایده آلتان.


غمگین

اصطلاح قوز بالا قوز را شنیده‌اید. همین جا کاربرد دارد. فکرش را بکنید آدم هم تنها و غمگین باشد و غصه بخورد و هم اینکه چاق شود. در واقع دو طرفه افسرده می‌شود. با وجود اینکه غصه بعضی‌ها از جمله خود مرا آب می‌کند اما می باشند کسانی که با غصه خوردن، تنهایی و افسردگی چاق می‌شوند.

این گفته نتیجه‌ی پژوهشی است که نشان می‌دهد غذا خوردن تحت تأثیر احساسات منفی سبب افزایش وزن به خصوص در بین خانم‌ها می‌شود.

خانم ساندرین پنو یک محقق فرانسوی است که پژوهشی را روی ۳۵۶۴۱ بزرگسال انجام داده است. وی ارتباط بین احساسات و اضافه وزن را مورد بررسی قرار داده است.

بعد از مطالعات گوناگون نیز به این نتیجه رسیده است که ۵۲ درصد خانم‌های شرکت کننده در این پژوهش تحت تأثیر احساس تنهایی و افسردگی چاق شده‌اند.

این در حالی است که فقط ۲۰ درصد آقایان دچار اضافه وزن شده‌اند.

افرادی که رژیم گرفته‌اند و یا در قبل اهل رژیم‌های لاغری بوده‌اند با غصه

خوردن و افسردگی سه برابر بیشتر در معرض چاقی قرار می‌گیرند

این خانم پژوهشگر همچنین ملاحظه  کرده است که خطر اضافه وزن در بین اشخاصی که رژیم گرفته‌اند نیز بیشتر است. خانم پنو می‌گوید اشخاصی که رژیم لاغری گرفته‌اند و تحت احساسات منفی مانند افسردگی و تنهایی قرار دارند به میزان ۷۱ درصد، اشخاصی که در قبل رژیم لاغری داشته‌اند، ۵۸ درصد و اشخاصی که هرگز رژیم لاغری نگرفته‌اند ۳۵ درصد در معرض چاقی و اضافه وزن قرار داشتند. در واقع اشخاصی که رژیم گرفته‌اند و یا در قبل اهل رژیم‌های لاغری بوده‌اند با غصه خوردن و افسردگی سه برابر بیشتر در معرض چاقی قرار می‌گیرند. البته این مسئله در بین مردها ملاحظه نشد. داشتن رژیم لاغری و نداشتن آن تأثیری در وزن آقایان نداشته است.

چیزی که مشخص است این است که تنهایی، احساسات منفی، افسردگی، غم و غصه نه به اعصاب شما رحم می‌کند، نه به پوستتان و نه به وزن ایده آلتان. با وجود اینکه گفتن و پیشنهاد کردنش راحت است اما سعی کنید فعالیت‌هایی در برنامه‌ی روزانه‌ی زندگی‌تان بگنجانید که شما را از افسردگی و تنهایی دربیاورد. در اوج تنهایی و استیصال هم بدانید که خداوند در کنارتان است و غصه های شما را می‌بیند. آرامشتان را حفظ کنید و بدانید سلامتیتان با ارزش‌ترین سرمایه‌ی زندگی‌تان است. شاداب و تندرست باشید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: medisite

مطالب مرتبط:

استرس سبب چاقی می گردد

علل روانی چاقی (۱)

علل روانی چاقی (۲)

کنترل غذا خوردن احساسی را در دست بگیرید

مقابله با غذا خوردن ناشی از احساسات

چطور بر غذا خوردن احساسیمان غلبه کنیم؟

۱۰ سبب خوردن، بدون حس گرسنگی

… درحال بارگذاری


سایت موسسه فرهنگی تبیان > بخش تغذیه و آشپزی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.