خانه‌های تاریخی بیمه می شوند

بینا- معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: با اجرایی شدن طرح بیمه آثار فرهنگی و تاریخی، خانه‌های تاریخی در اولویت قرار دارند.
به گزارش بینا، مسعود علویان‌صدر به مهر اظهار کرد: گروهی از کارشناسان حقوقی و متخصصان در حوزه‌ میراث فرهنگی در حال مطالعه و بررسی، چالش‌ها و موانع احتمالی پیش‌روی این پروژه هستند تا با ارائه‌ یک الگوی مناسب، آثار تاریخی و فرهنگی را بیمه کنند.
وی بیان کرد: با توجه به حساسیت‌های ویژه درباره‌ ارزش آثار تاریخی و باستانی، طرح بیمه با پیچیدگی‌هایی روبه‌رو است و همین قضیه باعث شده تا کارشناسان با دقت و ریزبینی بیشتری این پروژه را بررسی کنند.
او ادامه داد: با توجه به طرح‌های توسعه‌ شهری و ساخت‌وسازهای متعدد، بافت‌های تاریخی کشور نیازمند لایه‌های بعدی حفاظتی‌اند که بیمه، این نقش را به‌طور مطلوب می‌تواند ایفا کند.
علویان‌صدر گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیمه کردن آثار تاریخی درصدد کاربرد سیستماتیک و انجام سیاست‌های مدیریتی بلندمدت در این اماکن است تا در فرآیندی چند لایه‌ای حفاظتی، بر این آثار کنترل بیشتری داشته باشد.
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان این‌که بیمه کردن آثار تاریخی هزینه‌های بسیاری برای سازمان میراث فرهنگی به‌دنبال دارد،‌ اظهار کرد: با این وجود، حفظ داشته‌های تاریخی و رسالت امانت‌داری سازمان در انتقال این آثار به نسل بعدی، مهم‌ترین دلیل اجرایی کردن این طرح است.
او افزود: تلاش می‌کنیم به سرعت توافق‌های لازم با شرکت‌های بیمه انجام شود تا پیش از پایان سال مالی شاهد اجرایی شدن مرحله‌ نخست این پروژه‌ ملی باشیم.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.