خانه احزاب را به بنگاه جریان متبوع خود تبدیل نکنیم

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار گفت: اگر امروز هرکدام از جریانات به فکر قبضه خانه احزاب باشند، دیگر آنجا خانه احزاب نخواهد بود، بلکه بنگاه اصولگرایان و یا اصلاح‌طلبان خواهد شد.

“محسن کوهکن” دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به بازگشایی خانه احزاب و نقش احزاب اصولگرا در آن اظهار داشت: از ابتدا که فعالیت خانه احزاب آغاز شد، کارها با نوعی تفاهم بین جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب پیش رفت.

وی افزود: اگر امروزه هرکدام از این جریانات به فکر قبضه خانه احزاب باشند، دیگر آنجا خانه احزاب نخواهد بود، بلکه بنگاه اصولگرایان و  یا اصلاح‌طلبان خواهد شد.
 
دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار تصریح کرد: بنابراین هریک از دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا اگر خواهان فعالیتی غیر از حزب و تشکیلات خود و به دنبال مکانی برای گفتگو می باشند، باید برای احیای خانه احزاب تلاش کنند.
 
کوهکن ادامه داد:  اگر به سمت و سویی حرکت کنیم که رئیس و کارگزاران خانه احزاب منتصب به یک جریان فکری باشند، دیگر خانه احزابی نخواهیم داشت و طبیعی است که در چنین شرایطی طرف مقابل هم دیگر حضور و فعالیتی نخواهد داشت، چراکه تصمیمات خانه احزاب، حکم قانون نیست که طرف مقابل مجبور به اجرا باشد.

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار در پایان با بیان اینکه باید گفتگوهایی که در خانه احزاب بین دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا صورت می‌گیرد، جهت اقناع طرف مقابل باشد، خاطرنشان کرد: اگر طرفین با تحکم، اداره امور خانه احزاب در دست بگیرند، روش اقناعی دیگر اثر نخواهد داشت و فلسفه خانه احزاب از بین خواهد رفت.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.