خانه اروپایی در محاصره شعله های آتش بحران/ قاره سبز گرفتار بحران موجودیت

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه “زوددویچه سایتونگ”  در تحلیلی به قلم “یوشکا فیشر” وزیر امور خارجه اسبق آلمان با تاکید بر اینکه بحران یورو جدی است نوشت : چه کسی فکرش را می کرد که “دیوید کامرون” نخست وزیر انگلیس  از دولتهای اروپایی درخواست کند که این شجاعت را در خود ایجاد کنند که یک ائتلاف ارزی مشترک با بودجه مشترک و سیاستهای مالیاتی و تضمین های مشترک برای بدهی های دولتی ایجاد کنند. تنها این گونه است که می توان از درهم شکستن یورو پیش گیری کرد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است : خانه اروپایی در شعله های آتش بحران قرار گرفته و لندن یک رفتار عاقلانه و قاطعانه را از طرف آتش نشانهای اروپایی درخواست می کند. اما در اروپایی که توسط آلمان هدایت می شود  تلاش می شود آتش بحران نه تنها با آب بلکه با کروزن(سوخت هواپیما) خاموش شود،به این ترتیب شعله های آتش بحران در اروپا با سیاستهای ریاضتی مد نظر مرکل گسترش می یابد.

وی افزود: بحران مالی در منطقه یورو در عرض سه سال به یک بحران موجودیت واقعی تبدیل شده است.

در ادامه آمده است : ما نباید خودمان را گول بزنیم.اروپا امروز در لبه پرتگاه سقوط قرار گرفته و در ماههای آینده نقش زمین خواهد شد اگر آلمان و فرانسه مشترکا فرمان اروپا را به دست نگیرند و شجاعت تشکیل یک ائتلاف سیاسی و اقتصادی مشترک را پیدا نکنند.

فیشر همچنین خاطر نشان کرد: بنابراین اگر یورو سقوط کند همراه با آن اتحادیه اروپا هم درهم خواهد شکست و بحران اقتصادی جهانی ایجاد خواهد شد که نسل زنده امروز تا به حال آن را تجربه نکرده است.

یوشکا فیشر در بخش دیگری از مقاله خود نوشت : نتایج انتخابات اخیر در فرانسه و یونان و انتخابات محلی در ایتالیا و نا آرامیها و اعتراضات گسترده در اسپانیا و ایرلند نشان داد که اروپاییان اعتماد خود را نسبت به سیاستهای صرفه جویانه مد نظر آلمان جهت حل بحران یورو بدون در نظر گرفتن محرکهای رشد از دست داده اند. ما امروز یاد گرفته ایم که یک چنین سیاستهای ریاضتی در بحران مالی بزرگی که اتحادیه اروپا به آن مبتلاست تنها رکود اقتصادی را تقویت خواهد کرد.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است : یونان در معرض خطر فرو رفتن در هرج و مرج قرار دارد و بعد از آن این تهدید وجود دارد که طوفان و کولاکی به پا شود که بانکهای اسپانیا،ایتالیا و فرانسه را در برگرفته و بهمنی را ایجاد کند که تمام اروپا را زیر خود مدفون کند.

وزیر امور خارجه اسبق آلمان در بخش دیگری از این مطلب نوشت : آینده این اتحادیه در دستان آلمان و فرانسه قرار دارد. آلمان باید از نظر اقتصادی و مالی و فرانسه در عرصه سیاسی به حل بحران اروپا کمک کنند. پاریس باید به تشکیل یک ائتلاف سیاسی مشترک در اروپا که به مفهوم یک دولت مشترک با کنترل پارلمانی مشترک در منطقه یورو است بله بگوید.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: آلمان هم باید در زمینه اقتصادی تصمیم بگیرد و بالاخره با قدرت اقتصادی خود و داراییهایش زنده ماندن یورو را تضمین کند.

فیشر در بخش دیگری از این مقاله نوشته است: در آن سوی مسئله نجات اروپا از بحران و به کار بردن محرکهای رشد ، برای اروپاییان چالش دیگری هم وجود دارد و آن اصلاحات ساختاری برای تقویت شایستگی رقابت اروپا در بازارهای جهانی است. تشکیل یک اتحادیه سیاسی و اقتصادی مشترک،محرکهای رشد اقتصادی و اصلاحات ساختاری ارکان اساسی و پاسخهای مناسب اروپا به بحران است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: آلمان به ندرت مانند امروز تا این حد در اروپا منزوی و تنها بوده است. به ندرت دیگر کسی در اتحادیه اروپا سیاستهای صرفا ریاضتی آلمان را درک می کند. هنوز برای تغییر سیاستهای آلمان دیر نشده است اما زمان محدود است. مسئله دیگر روز و هفته و ماه است و شاید دیگر ما به اندازه سال برای حل بحران زمان نداشته باشیم. 
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.