خانه ای خوشبو داشته باشید

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

 خانه ای خوشبو داشته باشید

هر خانه ای بوی مخصوص به خودش را دارد. بعضی از خانه ها بوی مواد شوینده می دهند، بعضی ها بوی عطر و ادکلن، بعضی بوی غذا و بعضی هم بوی گل و گیاه. گاهی اوقات بوی خاص یک خانه را فقط یک تازه وارد می تواند متوجه شود.

بنابراین ممکن است خانه شما بوی نامطبوعی داشته باشد که خودتان متوجه آن نباشید. ما به شما روش هایی پیشنهاد می کنیم که می توانند باعث خوشبوتر شدن خانه تان شوند.

۱. یک یا ۲قطره از اسپری یا عطر مورد علاقه تان را روی حباب لامپ چراغ اتاق درحالی که خاموش است اسپری کنید. سپس چراغ را روشن کنید. گرما آن را در تمام اتاق پراکنده می کند.

۲. استفاده از عودهای خوشبوی صندل، یاسمن، چوب و دیگر رایحه های طبیعی برای از بین بردن بوی غذا یا خوشبو کردن فضای خانه بسیار مناسب هستند.

۳. مقداری شاه پسند خشک شده لیمویی را با اسطوخودوس خشک شده و غنچه های کوچک رز، پوست لیمو و اسانس های ملایم مورد علاقه تان ترکیب کرده و در ظرفی نزدیک به در ورودی نگهداری کنید.

۴. کمی دارچین، میخک، زنجبیل تازه و سبزی های معطر را داخل کمی آب ریخته و سپس آب را حرارت دهید. برای آنکه رایحه ای خنک و تابستانی داشته باشید، می توانید چند برگ نعنا به هشت پیمانه آب اضافه کنید، بعد از آنکه مخلوط کمی جوشید حرارت را کم کنید تا خانه بوی خوبی بگیرد.

۵. چوب دارچین را در ۲ لیوان آب بجوشانید و اجازه دهید بوی آن در خانه پخش شود. این یک خوشبو کننده طبیعی و آرامش بخش است.

۶. چند عدد میخک یا یک عدد میوه معطر را در گوشه و کنار خانه آویزان کنید تا بوی رطوبت، جای خود را به بوی خوب آویز زیبایتان دهد.

۷. برای معطر کردن فوری اتاق ها، گلوله های پنبه را داخل مخلوط وانیل یا اسانس دلخواه فرو ببرید بعد آنها را داخل ظرفی زیبا قرار داده و در هر جایی که دوست دارید، بگذارید. عطر وانیل نیز یکی از رایحه های مطبوعی است که بیشتر خانم ها و کودکان از آن لذت می برند.

 استفاده از رایحه وانیل در خانه علاوه بر آنکه موجب خوشبویی خانه می شود، سبب افزایش اشتهای اعضای خانواده نیز می شود.

۸. یک شیوه قدیمی برای خوشبوکردن کمد لباس ها، استفاده از گیاهان معطر مانند میخک، زنجبیل و دارچین درون کیسه ای نازک است.

۹. از گیاهان سبز در خانه استفاده کنید. برخی گیاهان آپارتمانی به دفع سموم خطرناک موجود در خانه کمک زیادی می کنند. به طور کلی کیفیت هوای داخل خانه را بالا می برند.

یکی از این موادشیمیایی مضر در خانه های ما، فرمالدید است که در لباس ها، چوب های چندلایه و فرش وجود دارد و منجر به سردرد و مشکلات تنفسی می شود. نگهداری به طور متوسط ۱۵ گیاه در خانه به صورت یک فیلتر طبیعی هوای خانه شما را شاداب و تمیز می کند.

۱۰. گل های رز زیبا و بزرگ را در رنگ دلخواه خود تهیه کرده، ساقه آن ها را از ته بچینید و بعد داخل بشقاب عمیقی که رنگ آن با رنگ گل ها همخوانی داشته باشد، کمی آب خنک بریزید

 و گل ها را روی سطح آب قرار دهید؛ به طوری که شناور بمانند. تمامی سطح آب را با گل ها بپوشانید. این کاسه پر از گل، می تواند در هر جا برای تزیین و معطر سازی فضای اطراف، استفاده شود.

● از بین بردن بوی غذا

۱. میزان مساوی از آبلیمو و آب را ترکیب کنید و داخل یک ظرف اسپری تمیز بریزید. این محلول را یک یا دو بار در هفته در جاهای مختلف خانه اسپری کنید یا هنگام آشپزی برای خلاص شدن از بوی غذایی که حتی به نسوج پرده و فضای آشپزخانه نفوذ می کند، استفاده کنید.

۲. پوست لیمو ترش را بسوزانید تا بوی سرخ کردنی از بین برود.

۳. یک تکه نان بیات را در آبی که گل کلم در آن می جوشد بیندازید تا موقع طبخ گل کلم، خانه تان بوی بد نگیرد.

۴. تفاله چای را در ماهیتابه ای که در آن ماهی سرخ شده بود بریزید و آن را با آب بجوشانید.

۵. در حین پختن ماهی یا سرخ کردن آن در ظرف دیگری کمی سرکه داغ کنید. بوی سرکه، مانع از انتشار بوی بد ماهی می شود.

۶. پوست پرتغال یا نارنگی را روی دستگاه های گرم کننده بگذارید تا یک خوشبو کننده طبیعی در آشپزخانه داشته باشید.

۷. حلقه های هویج را روی تیغه کاردی که با آن سیر یا پیاز خرد کرده اید بمالید تا لوازم آشپزخانه تان بوی بد ندهند. بوی سیر و پیاز و ماهی را هم با مالیدن یک نیمه لیموترش روی تخته ساطور می توان از بین برد.

۸. بطری های بو گرفته را با سرکه داغ و نمک دانه درشت پر کنید تا بوی آنها از بین برود.

● با بوی بد چه کنیم؟

با رعایت بهداشت و تمیز کردن سرویس بهداشتی، آشپزخانه، لباس ها و… بوی نامطبوع را از بین ببرید.
لباس های کثیف را مدت طولانی نگه ندارید و هر چه زودتر آنها را بشویید البته اگر فرصت ندارید یا به هر دلیلی این کار برایتان ممکن نیست، آنها را در سبدهای دربسته نگهداری کنید.

کفش ها هم گاهی می تواند باعث انتشار بوی بد در خانه شود که اگر از کمدها یا جاکفشی هایی که در آنها بسته می شود، استفاده کنید، بوی نامطبوع در خانه پراکنده نمی شود.

در صورتی که بوی نامطبوع از آشپزخانه شما متصاعد می شود، منبع آن را پیدا کنید؛ بیشتر اوقات بوی بد آشپزخانه ناشی از فاسد شدن مواد غذایی یا سیب زمینی و پیاز یا میوه هایی است که مانده و فاسد شده اند. 
 

منبع:روزنامه اطلاعات

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر دوشنبه ۶ شهریور   مشاهده : ۱۱۱   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – هنر در خانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.