خانه تا پایان سال ارزان‌تر می‌شود

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران معتقد است: قیمت خانه تا پایان سال کمتر می‌شود و این روند ادامه‌ دارد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) هادی نظر‌پور در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به افزایش ساخت‌وساز مسکن در کشور به ویژه در کلان‌شهر تهران گفت: با افزایش ساخت‌ و ساز، عرضه و تقاضا در بازار مسکن همسو می‌شود.

به گفته‌ وی در حال حاضر بازار مسکن با رکود قیمت همراه است و این رکود نیز کاهش قیمت را در بر دارد.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران افزود: به سبب جهش ناگهانی قیمت مسکن در سال قبل، امسال مسکن با رکود همراه شد که این رکود کاهش قیمت را در پی داشت و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیازمندان مسکن و پول‌لازم‌ها در بازار خرید و فروش می‌کنند.

نظر‌پور تصریح کرد: همواره بازار مسکن به عنوان محلی برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شد اما امسال این بخش از سرمایه‌گذاری کمی فاصله گرفت و سرمایه‌گذاری‌ها به سمت بازار بورس و ارز پیش رفت.

این کارشناس با اشاره به افزایش ساخت‌ و ساز واحد‌های مسکونی در شهرهای بزرگ گفت: زمان بسیاری برای تساوی عرضه و تقاضا وجود دارد. همچنین باید به بافت فرسوده و اصلاح ساخت‌ و ساز نیز توجه ویژه‌ای شود.

به گفته وی به نظر می‌رسد بازار مسکن پررونق‌تر شود اما با هیچ افزایش قیمتی مواجه نشود و سرمایه‌ها در بخش مسکن باقی بماند.

نظرپور با بیان این‌که ملاک ساخت‌ و ساز باید در مناطق متوسط و برای اقشار متوسط جامعه باشد، اظهار کرد: ملاک ساخت‌ خانه نباید در شمال شهرها و کلان شهرها باشد بلکه معیار، نیازمندان مسکن می باشند که اکنون با افزایش ساخت‌ و ساز به سمت تساوی عرضه و تقاضا برای این قشر پیش می‌رویم.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.