خانه سینمای دولتی به درد ما نمی‌خورد/سینما نیاز به پاتوق فرهنگی ندارد

۱۷م دیماه ،

خانه سینما به عنوان پاتوق فرهنگی و نظارت دولتی به درد سینما و اهالی آن نمی خورد.

احمدرضا گرشاسبی کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص فعالیت مجدد خانه سینما و بازگشت دوباره آن گفت: در مورد نمایندگان انتخابی از  دو سوی خانه سینما و سازمان سینمایی نظری ندارم اما تشکلی بودن این نهاد را منوط به اعضا می‌دونم.
وی ادامه داد: با بازگشت خانه سینما به شرطی موافق هستم که دولت دخالتی در خانه سینما نداشته باشد و نظارت از دور صورت گیرد.
گرشاسبی ضمن بیان مضحک بودن خانه سینما به عنوان پاتوق افزود: هر مشاغلی دارای اتحادیه صنفی است به همین منظور زمانی که خانه سینما پاتوق فرهنگی باشد نبودن آن بهتر از بودنش است.
وی تاکید کرد: سینما نیاز به پاتوق فرهنگی ندارد بلکه نیازمند یک نهاد صنفی فعال و به دور از جریان های سیاسی است تا امور صنفی سینماگران را قدرتمند انجام دهند.
گرشاسبی در ادامه در خصوص ریشه اصلی بحران های سینمایی اظهار داشت: زمانی که دورنمایی مشخص در سینما وجود نداشته باشد مدیریت براساس ظرفیت های فکری و سلیقه ای انجام شده و طبیعتاً سبب ایجاد اختلافات و درگیری بیشتر می شود.
وی خاطرنشان کرد: تا وقتی که اشخاص صاحب تفکر و قدرت در فرهنگ سینما نباشند و بیشتر در سیاست گذاری های سینمایی فعالیت کنند این وضعیت ادامه خواهد داشت./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.