خانه قدیمی باقری ها طراحی و روستای زیات عکاسی شد

خانه قدیمی باقری ها طراحی و روستای زیات عکاسی شد

دیروز در گرگان؛

خانه قدیمی باقری ها طراحی و روستای زیات عکاسی شد

هنرمندان جوان در نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان خانه قدیمی باقری ها را در گرگان طراحی کردند.

تاریخ : جمعه ۱۷ شهریور ساعت ۱۲:۱۰

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، در بخش طراحی نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان هنرمندان جوان در کارگاه دو روزه خانه قدیمی باقری ها را که مربوط به دوره قاجاریه است، طراحی کردند.
همچنین هنرمندان جوان عکاس این جشنواره با عکاسی از طبیعت روستای زیارت گرگان و آق قلا با یکدیگر رقابت کردند.
کارگاه نقاشی برج قابوس در شهرستان گنبد نیز از برنامه های نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان است که در این کارگاه ۵۰نقاش جوان به مناسبت ثبت جهانی برج قابوس آن را نقاشی می کنند.

نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان از ۱۴ شهریورماه آغاز شده است و اختتامیه جشنواره با معرفی برگزیدگان ساعت ۱۸ امروز جمعه ۱۷ شهریورماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گرگان برگزار می گردد.
۲۸۳ هنرمند جوان از ۳۱ استان کشور و ۳۰هنرمند از ۱۹ کشور به صورت کارگاهی در رشته های طراحی و نقاشی، خوشنویسی، حجم، تصویرسازی، گرافیک، نگارگری، عکاسی و کاریکاتور با یکریگر رقابت کردند.
۲۱هنرمند در رشته های مختلف تجسمی داوری نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان را بر عهده دارند.
محمد ابراهیم جعفری، رضوان صادق زاده، احمد خلیلی فرد، منوچهر موغاری، محمدعلی بنی اسدی، بهرام کلهرنیا، جواد علیزاده، بهمن عبدی، علی اشرف صندوق آبادی ، محمدنقی فردین تبریزی، علی تن، مرتضی زاهدی، حسین نوروزی، مهدی رحیمی، جلیل جوکار، سلیمان سعیدآبادی، عبدالله محرمی، جاسم غضبانپور، بابک صدیقی، ابوالقاسم قاسمی و شاهرخ اکبری دیلمقانی آثار هنرمندان جوان را داوری می کنند.
هنرمندانی از اتریش، سوئد، مجارستان، ترکیه ، کره جنوبی، سوریه، تاجیکستان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، بنگلادش، کنیا، پاکستان، افغانستان، تونس، سنگال، تانزانیا، زیمبابوه، ارمنستان در این جشنواره حضور دارند.
نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار شده است.
جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان برای پنجمین سال است که در استان گلستان برگزار می شود و در افتتاحیه این دوره قرار شد بیستمین دوره جشنواره نیز در گرگان برگزار شود

کد خبر: ۴۵۸۳۳

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.