خانه کعبه را سه بعدی زیارت کنید +دانلود

فروردین ۱۴۰۳

بیت الله الحرام در شهر مکه قرار دارد و در تاریخ، مورد احترام همگان بوده‌است. بنا بر آیاتی از قرآن و روایات امامان شیعه خانه کعبه اولین و مقدس‌ترین بنا و اولین مسجدی است که بر روی زمین ساخته شده‌است.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، کعبه را خانه خدا، بیت الله الحرام، بیت العتیق و بیت الحرم نیز می‌گویند. سبب نامگذاری کعبه به بیت الحرام این است که خداوند ورود مشرکان را به این مکان مقدس حرام و ممنوع فرموده‌است.

بیت الله الحرام در شهر مکه قرار دارد و در تاریخ، مورد احترام همگان بوده‌است. بنا بر آیاتی از قرآن و روایات امامان شیعه خانه کعبه اولین و مقدس‌ترین بنا و اولین مسجدی است که بر روی زمین ساخته شده‌است.

در احادیث آمده‌است که در آغاز آفرینش سراسر زمین را آب فرا گرفته بود و اولین خشکی که آفریده شد زمین زیر کعبه بود که خشکی‌های دیگر از آن گسترده گشت.

بر اساس روایات اسلامی، کعبه را ابتدا آدم ساخت و سپس ابراهیم به کمک پسرش اسماعیل تعمیر و بازسازی کرد. کعبه در زمان محمد و قبل از بعثت، به دست قریش و با همکاری حضرت محمد(ص)، بر اساس بنای اولیه ابراهیم(ع) ، دوباره بازسازی شد.

خداوند کعبه و اطراف آن را «حرم» قرار داده است؛ یعنی مقدس شمرده و ارتکاب گناه و قتل و شکار و تجاوز به جان و مال مردم و جنگ و دزدی و راهزنی و… را در آن جایز ندانسته‌است.

واقعه مهمی که در دوران عبدالمطلب، سرپرست و تولیت کعبه، رخ داد، نجات معجزه آسای آن از ویرانی به دست سپاه ابرهه و اصحاب فیل بود.. مقارن با ظهور اسلام، صدها بت فلزی و چوبی و سفالی در شکل‌های گوناگون در داخل و خارج و بر روی دیوارها و سقف کعبه بود، اما در روز فتح مکه که در رمضان سال هشتم هجری رخ داد، حضرت محمد(ص) وارد کعبه شد و همه بت‌ها را از بین برد.

دانلود

از قابلیت های انحصاری این تصاویر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱) قابلیت چرخش سه بعدی تصاویر (۱۸۰ × ۳۶۰ درجه) با استفاده از موس

۲) طبیعی بودن تصاویر و القای حس واقعی حضور در محل

۳) بررسی محل از نگاه خود

۴) قابلیت زوم بر روی تصاویر (با استفاده از غلطت بالا و پایین رونده موس)

۵) قابلیت استفاده از این تصاویر برای محافظ صفحه نمایش (screen saver)

نحوه استفاده :

اگرچه اغلب کاربران در اولین نگاه متوجه امکانات این تصاویر خواهند شد اما بهتر است اشاره ای گذرا بر نحوه عملکرد آن داشته باشیم :

۱) برای حرکت فقط باید ماوس را حرکت دهید تا به تمامی نقاط تصویر پاناروما دسترسی داشته باشید .

۲) در این تصاویر شما می توانید به صورت مجازی لنز عکاسی را زوم کنید . از دکمه اسکرولر ماوس و یا کلیدهای PageUP و PageDown برای تعویض بزرگنمائی تصویر از لنز ۱۷ میلی متر تا لنز ۷۵ میلی متر استفاده کنید . ضمنا این کار را می توانید با نگاه داشتن کلید سمت راست ماوس و عقب و جلو کردن ماوس نیز انجام دهید .

۳) برای انتخاب تصویر پاناروما ( سه بعدی ۱۸۰ در ۳۶۰ درجه ) به عنوان محافظ صفحه نمایش ( Screen Saver ) از کلید F5 استفاده کنید .(البته در ابتدا و قبل از اجرای تصویر آن را به محل مشخص و ثابتی انتقال دهید تا پس از فشردن کلید F5 ، تصویر همیشه از همانجا فراخوانی شود.)

۴) برای خروج از کلید ESC استفاده کنید .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.