خانواده‌ای که رکورددار “پیوند کلیه” در جهان می باشند

فروردین ۱۴۰۳

در یک خانواده انگلیسی تا به حال ۱۱ عضو خانواده به خاطر نوعی عارضه کلیوی ژنتیکی مجبور به انجام عمل پیوند کلیه شده‌اند و از این جهت در دنیا رکورد دار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، یازده عضو از اعضای این خانواده انگلیسی به خاطر ابتلا به بیماری کلیه پلی کیستیک (PKD) تا به حال عمل پیوند کلیه انجام داده‌اند.

 

گفتنی است، اولین فرد این خانواده در سال ۱۹۶۳ عمل پیوند کلیه انجام داده است و دیگر اعضا در سال‌های بعد مجبور به انجام این عمل شده‌اند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این بیماری در حال حاضر به نسل سوم از این خانواده رسیده و پزشکان احتمال می‌دهند پنج تن از بچه‌های این خانواده به احتمال بسیار نیاز به یک پیوند کلیه در آینده‌ای نزدیک خواهند داشت. 

 بیماری پلی کیستیک کلیه بر اساس اعلام کار‌شناسان همه ساله قرار حدود ۶۰ هزار نفر در بریتانیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اشخاص مبتلا به احتمال ۵۰ درصد دارای توانایی انتقال ژن معیوب به فرزندان خود می باشند و در حدود نیمی از مبتلایان به پیوند نیاز دارند. 

نشانه‌های بیماری PKD شامل فشار خون بالا، مشکلات قلبی، مشکل دفع ادرار و بزرگ شدن کلیه‌ها می‌باشد و با گذشت زمان، این کیست سبب نارسایی کلیه در مبتلایان می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.