خاورمیانه مرکز پشتیبانی ظهور امام عصر/ مقابله با مهدویت یکی از اهداف غرب در عراق

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن بیان نکاتی درباره ظهور امام زمان(عج) گفت: شبیه ترین حکومت به حکومت امام زمان (عج) حکومت ولایت فقیه است که در ایران شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تقویت ولایت فقیه ایستادگی در کنار رهبری و فشارها و مشکلات است، بیان کرد: خاورمیانه باید دچار تحول و پاکسازی می‌شد.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: با حاکمیت صدام بر عراق و حسنی مبارک در مصر هیچگاه زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم نمی‌شد. 

وی با اشاره به اینکه خاورمیانه مرکز پشتیبانی ظهور امام زمان (عج)است، بیان کرد: کانون بیداری‌ها نیز ایران و محور رهبر معظم انقلاب است و کشورها باید همگی زمینه پشتیبانی را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: این آغاز کار است و آمادگی بعدی باید بین‌المللی باشد و سپس ملت‌های آمریکا و اروپا و همچنین بعضی ازملت‌های خاورمیانه بیدار شوند.

سعیدی تغییر و تحولات در شرایط جهانی و ارتباط آن با فراهم آمدن زمینه های ظهور اشاره کرد و گفت: باید جنبش وال‌استریت شکل می گرفت و مردم آمریکا و همه هواداران دموکراسی به تنگ می آمدند و ملل جهان از سازمان ملل مأیوس شوند. همچنین شرایط خاورمیانه باید متحول می‌شد. شرایط خاورمیانه به هیچ عنوان برای ظهور امام زمان(عج) مناسب نبود و این تحولات باید اتفاق می‌افتاد.

وی افزود: بار اصلی زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) بر دوش رهبری ایران و ملت جمهوری اسلامی ایران است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز یکی از ابزارهای زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است.

وی تاکید کرد: در زمینه آماده سازی نیروی انسانی بسیج ایفای نقش می‌کند. ظهور امام زمان(عج) نیازبه  ۱۰۰ میلیون پاسدار و بسیجی جان بر کف دارد و نقشی که امروز فرماندهی سپاه و نمایندگی ولی فقیه در سپاه دارد نیز آمادگی قبلی و زمینه سازی بین‌المللی و منطقه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: ‌ملت ایران باید بداند که پرچم ظهور حضرت مهدی(عچ) بر دوش آ‌نهاست و در این راه باید استقامت داشته باشند.

سعیدی با بیان اینکه در روایات علائم و شواهد ظهور متفاوت است، گفت: بسیاری از علائم ظهور طی سالها مشاهده شده است اما شرایط ظهور پیوسته است و پیش از ظهور اتفاق می‌افتد.

نماینده ولی فقیه در سپاه به برخی الزامات ظهور امام زمان (عج)در کشور اشاره کرد و گفت:‌ ولایتمداری و ولایت پذیری یکی از الزامات مهم است چرا که بین ولایت مداری و ولایت پذیری فرق‌هایی وجود دارد. بعضی‌ها ولایت فقیه را قبول دارند اما ولایت پذیر نیستند. ولایت پذیر آن است که با توان و قلب و همه وجودش ولایت را بپذیرد.

وی تاکید کرد:‌ عصر حاکمیت ولایت فقیه تمرین ولایت پذیری برای آماده شدن و ورود به عرصه امام زمان(عج) است.

سعیدی حفظ اصول و مبانی انقلاب، استقامت در برابر قدرت‌های استکبار، تقویت آمادگی فردی را از جمله دیگر الزامات دانست و افزود: قطعاً مردم به این رسالت سنگین که بر دوش دارند واقف هستند و ملت ما می‌دانند که همواره تاریخ ساز خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  درباره  نقش انقلاب اسلامی در شکل‌گیری دولت کریمه  گفت: در سه مقطع از تاریخ، اراده خداوند در برابر اراده بندگان طغیانگرش به طور همه جانبه قرار می‌گیرد که البته همیشه تقابل حق و باطل بوده است.

وی افزود: مقطع اول عصر حاکمیت فرعون، مقطع دوم عصر بنی‌عباس و مقطع سوم عصر ما است و به نظر می‌رسد خداوند اراده کرده جهان را به قدوم حضرت مهدی (عج) منور فرماید و زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کند اما قدرت‌های استکباری و همه دشمنان در صددند جلوی اراده ذات باریتعالی را بگیرند.

 

سعیدی ادامه داد: یکی از اهداف حضور آمریکا در عراق مقابله با پدیده مهدویت بود، در این خصوص یکی از روحانیون عالیقدر عراق در جلسه‌ای که به ایران آمده بود، اظهار داشت: ما مشغول مبارزه بودیم که آمریکایی‌ها مارا دستگیر کردند و به زندان بردند، در این مدت چهار نفر به کرات با ما صحبت می‌کردند، یک نفر کتاب یوم الخلاص را می‌خواند، یک نفر می‌نوشت، یک نفر سوال می‌کرد و یک نفر هم ناظر بود.

 

وی تأکید کرد: آن روحانی می‌گفت، سؤال‌هایی که می‌کردند به این صورت بود، می‌پرسیدند: کتاب یوم الخلاص را خوانده‌ای؟ مهدی را می‌شناسی؟ علمایی که به نیابت از مردم پول می‌گیرند چگونه پول را به مهدی می‌رسانند؟ در این کتاب نوشته مهدی از مکه به اینجا می‌آید، چگونه می‌آید؟ در این کتاب نوشته مهدی در کنار کعبه سخن می‌گوید و تمام مردم سخنان او را می‌شنوند، چگونه در آن زمان به این علم اگاه بودند؟ اگر مهدی را ببینی می‌شناسی؟ چقدر پول می‌گیری او را به ما معرفی کنی؟ ۳۱۳ یار مهدی چه کسانی هستند؟ نام آنها را بنویس. سفیانی کیست؟ مسیح چگونه همراه او می‌آید؟ و بسیاری دیگر از این دست سؤالها. این عالم می‌گفت آنها آدرس مهدی(عج) را می‌خواستند تا او را از بین ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: اراده خدا در یک طرف و اراده بندگان عصیان‌گر در طرف دیگر برای مقابله با مهدویت است. در عصر ما ایجاد زمینه برای ظهور امام زمان(عج) نیاز به اسباب و وسایل و وسائط دارد که بسیار متفاوت و گسترده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.