خاکپور: کسی که اهل زد و بند نباشد، در این فوتبال کثیف دوام نمی‌آورد

۱۴اردیبهشت،

21-339.jpg

محمد خاکپور می‌گوید فضای ناپاک فوتبال ایران سبب شده او حتی این روزها نتایج تیم ملی را هم پیگیری نکند.

محمد خاکپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ ناپاکی در فوتبال و به خصوص در لیگ یک که به تازگی رسانه ای شده است، بیان کرد: من هیچ اطلاعی دربارهٔ اتفاقات و تبانی‌های اخیر ندارم، اما این مورد عجیبی نیست و چندین سال است که در فوتبال ما وجود دارد. همه هم آن را می‌دانند و اذعان دارند که فوتبال ایران کثیف است.

ملی‌پوش سابق فوتبال افزود: از چندین سال پیش فوتبال را پیگیری نمی‌کنم. سببش هم همین آلودگی مالی و اخلاقی در فوتبال است که سبب شده علاقه‌ای به پیگیری فوتبال نداشته باشم. همان طور که گفتم همه از ناپاکی‌های فوتبال مطلع‌اند، اما اگر الان کسانی دست به افشاگری زده‌اند حتما یا به منافع خودشان نرسیده‌اند یا این که متضرر شده‌اند. به طور کل اگر مسئولی به تخلفاتی که در یک جا ایجاد می‌شود رسیدگی نکند قطعا خودش در آن تخلف دخیل است، چون اگر دخیل نباشد ابایی از رسیدگی به آن نخواهد داشت. من تنها در مورد فوتبال صحبت نمی‌کنم و معتقدم اگر در هر ارگانی مسئولش بی‌خیال باشد، حتما خودش دستی بر آتش دارد و منافعش در خطر است.

خاکپور همچنین اضافه کرد: مسئولان حقوق می‌گیرند و وظیفه‌شان پیگیری است. اگر این کار را نمی‌کنند، پس حتما از جای دیگری حقوق دریافت می‌کنند!

وی در پاسخ به این پرسش ایسنا، مبنی بر این که مورد مصداقی که به خاطرش از فوتبال دلزده شده را توضیح دهد، گفت: مورد خاصی نبود، اما من دیگر نه دوست دارم روزنامه‌ و پایگاه اینترنتی بخوانم و نه بازی‌ها را نگاه کنم. نتایج تیم ملی را هم پیگیری نمی‌کنم و درگیر کار خودم هستم. من فوتبال را به کل کنار گذاشتم و تصمیمی برای بازگشت ندارم.

بازیکن سابق پرسپولیس و پاس ادامه داد: مدتی است که فقط یک عده خاص در فوتبال ما کار می‌کنند و ملاک انتخاب شدنشان هم نه تخصصی است و نه تجربه. انتخاب مربیان خارجی هم در تخصص آنها نیست. مربیانی در این چرخه می باشند که با تبانی، زد و بند و درصدد دادن و گرفتن کار می باشند. به همین سبب است که یک مربی طی فصل چهار تیم عوض می‌کند. مربی بعد از پنج هفته‌ نتیجه‌ نگرفتن اخراج می‌شود، اما هفته‌ بعدش در تیم دیگری آغاز به کار می‌کند و این چرخه ادامه دارد بنابراین مشخص است که ملاک انتخاب مربی در فوتبال ما، نتیجه‌گیری یا تاثیرگذاری نیست.

خاکپور در پایان تاکید کرد: کسی که سالم باشد نمی‌تواند در این چرخه کثیف کار کند. حتی اگر از لحاظ فنی هم بهترین بوده، اما اهل زد و بند و ارتباط گرفتن نباشد در این فوتبال دوام نمی‌آورد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.