خبازها: به نفع بازنشسته هاست که مرتضوی در تامین اجتماعی بماند

زهرا تالانی: دیوان عدالت پس از این اعلام کرد که حکم دیوان اجرا شده و اگر کسی معترض است دوباره باید شکایت کند. در همین حال روز گذشته، ۱۶۴ نماینده مجلس هم ابقای مرتضوی توسط رییس جمهور تشکر کردند.

علی اکبر خبازها، رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی معتقد است که مرتضوی در تامین اجتماعی خوب عمل کرده و برای همین مورد تایید بازنشستگان است.
گفت وگوی خبرآنلاین با خبازها را بخوانید:

قرار بود به بازنشستگان ماهانه ۱۰۰ هزار تومان پاداش داده شود. اما چرا این اتفاق نیفتاد؟
آقای مرتضوی این تصمیم را داشتند اما هیات امنا مخالفت کرد چون تامین منابع برای ۱۲ ماه مشکل بود و قرار شد همان افزایش حقوق ۱۰۰ هزارتومان که تا تیرماه به تعویق افتاده بود یکجا پرداخت شود که چنین شد و بازنشستگان خوشبختانه تیرماه ۴۰۰ تومان اضافه حقوق دریافت کردند.

تغییرات تامین اجتماعی از صندوق به سازمان برای بازنشستگان هم تاثیری دارد؟
بله، حتما. نام صندوق برای این همه تشکیلات مناسب نبود و در شان آن نبود. بسیاری از شرکتها هم به خاطر صندوق بودن قرارداد منعقد نمی کردند و کاری انجام نمی دادند. بنابراین با تلاش های ما و آقای مرتضوی دولت محبت کرد و این کار را انجام داد.

شما معتقدید که به خاطر تلاش آقای مرتضوی این اتفاق افتاد؟
صدرصد.

بنابراین شما از مدیریت آقای مرتضوی حمایت می کنید؟
بازنشستگان صدرصد از عملکرد ایشان رضایت دارند. هر سال افزایش حقوق بازنشستگان منوط به تصویب دولت بود و ماده ۹۶ که باید متناسب با تورم حقوق بازنشستگان افزایش یابد اجرا نمی شد. تلاش ما هم فایده ای نداشت و درخواست ما که باید این موضوع تحت نظارت دولت باشد نه دخالت راه به جایی نمی برد، اما آقای مرتضوی توانستند برای اولین بار این کار را انجام دهند.

به نظر شما علت موفقیت آقای مرتضوی این نیست که در تیم دولت قرار دارد؟
من نمی دانم چرا مدیران قبلی موفق عمل نکردند و به مواضع سیاسی آقای مرتضوی هم کاری ندارم. مهم برای ما و بازنشستگان این است که توانستند حق ما را بگیرند و برای همین صددرصد مورد حمایت ما هستند. به نفع بازنشسته ها هم هست که آقای مرتضوی در تامین اجتماعی بماند.
۴۷۲۳۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.