خبازها :مرتضوی کار کرد که تاکنون هیچ مدیری قادر به انجام آن نبود

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دیوان عدالت اداری و دیگر مسوولان ذی‌ربط می‌خواهیم که سرنوشت تامین اجتماعی را به صاحبان اصلی آن بسپارند.

 خبازها با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی سازمانی غیردولتی و تحت نظارت دولت است، به ایسنا گفت: این صندوق ۳۵ میلیون نفر عضو دارد و این اعضا صاحبان اصلی صندوق اصلی تامین اجتماعی هستند.

 وی خاطرنشان کرد: ریاست مرتضوی در صندوق تامین اجتماعی، سخت مورد تایید ماست، چراکه وی موفق شد مطالبات ۳۵ هزار میلیارد ریالی تامین اجتماعی از دولت را در قالب ۳۸ شرکت وصول کند کاری که تاکنون هیچ مدیری قادر به انجام آن نبوده و با این وصول گشایشی در امور تامین اجتماعی به وجود آمده و تامین اجتماعی موفق شد با مراکز درمانی تسویه کند.

اشاره خبازها به اقدام سعید مرتضوی در پرداخت بدهی این سازمان بود او توانست، در چهار ماه و نیم ریاستش برصندوق تامین اجتماعی بدهی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی را به مراکز درمانی و بقیه طلبکاران را پرداخت کند. این درحالی بودکه تامین اجتماعی یکی از بزرگترین طلبکاران دولت بود و مدیران این صندوق بارها از دولت خواسته بودند بدهی ها را تسویه کند. اما در زمان نرتضوی بدهی ۳۵ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق تأمین اجتماعی در قالب سهام شرکت‌ها، بانک‌ها و هتل‌ها پرداخت شد. و دولت بدهی خود به تأمین اجتماعی را تا سال ۹۰ تسویه کرد.

از طرف دیگر دولت، مصوب کرد ۱۰ هزار میلیارد ریال (هزار میلیارد تومان) اعتبار در اختیار تامین اجتماعی برای پرداخت مطالبات پزشکان، داروخانه ها و مراکز درمانی و سایر موارد ضروری قرار بگیرد.

آنطور که پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت، بانک مرکزی و بانکهای عامل موظف شدند مبلغ ده هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور پرداخت مطالبات پزشکان، داروخانه ها و مراکز درمانی و سایر موارد ضروری با قید فوریت در اختیار صندوق تأمین اجتماعی قرار دهند.

نکته اینجابود که بازپرداخت اصل و سود آن به عهده دولت بود در این خبر آمده بود که این مصوبه به منزله تضمین دولت محسوب می شود و نیازی به هیچ تضمین دیگری از سوی صندوق تامین اجتماعی یا هر دستگاه و مرجع و مقامی نیست. همچنین در صورت پرداخت هر مبلغ از اصل و یا سود موضوع این مصوبه توسط دولت، مبلغ پرداختی در تسویه دیون قطعی دولت- مورد تأیید سازمان حسابرسی- به صندوق مذکور محاسبه می شود.

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق اجتماعی در ادامه با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در سال جاری گفت: این امر رضایت نسبی بازنشستگان و مستمری‌بگیران را در بر داشت و مرتضوی اقدامات نیمه‌کاره‌ای در تامین اجتماعی دارد و انتظار داریم اجازه دهند تا این اقدامات را انجام دهد که از جمله این اقدامات می‌توان به اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشگری اشاره کنم.

 خبازها در پایان تاکید کرد: ملاک عمل، زمان حال افراد است و با گذشته افراد کاری نداریم، چرا که مرتضوی در پنج ماه اخیر اقدامات مفیدی را در تامین اجتماعی انجام داده است.

۴۵۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.