خبرخوش برای بیماران «ام اس»

فروردین ۱۴۰۳

مدیر خدمات اجتماعی انجمن «ام اس» گفت: در حال حاضر داروهای بیماران ام اس در کشور موجود است و بتافرون نیز تا حدود ۱۰ روز دیگر وارد کشور می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ فاطمه هاشمی اظهار داشت: داروی اکستاویا در حال حاضر در دسترس مبتلایان به ام اس است و بیمارانی که توانایی مالی کافی برای پرداخت قیمت دارو را ندارند، می‌توانند به منظور تسهیل دسترسی به دارو به انجمن ام اس مراجعه کنند البته بیمارانی که تحت درمان با داروی سینووکس می باشند هم برای دریافت مساعدت برای تامین داروهایشان به انجمن مراجعه کنند. 

وی دربارهٔ داروی تای سابری گفت: پیش از این بیماران به صورت انفرادی برای تهیه یک آمپول تای سابری از خارج کشور ۱۱ میلیون تومان می‌پرداختند، اما دولت این دارو را با بهره‌گیری از ارز مرجع با قیمت چهار میلیون تومان وارد می‌کرد. با تلاش‌های انجمن ام اس، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، تای سابری مورد تایید واقع شد و تحت پوشش بیمه قرار گرفت. در این شرایط قیمت دارو برای بیماران به حدود ۳۷۰ هزار تومان کاهش یافت. 

هاشمی با اشاره به ورود داروی تای سابری در پایان گفت:‌ تای سابری را بیمارانی مصرف می‌کنند که هیچ کدام از داروهای بیماری ام اس برای درمان آنها موثر نیست. در این شرایط امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا آنان بتوانند با همان قیمت قبلی به این دارو دسترسی داشته باشند.

منبع: ایسنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.