خبرنگارانی که مورد ضرب و شتم قرار می گیرند

به گزارش ایرنا ، خبرنگاران گفتند شاهد بوده اند که (ش) ، دو خبرنگار ایرنا و ایسنا مرکز همدان را با خشونت به دفتر رییس حراست شرکت مخابرات کشانده است.

آنان گفتند، این کارمند مخابرات همدان در میان بهت و حیرت حاضران دو خبرنگار زن را بدون توجه به مسائل شرعی ، مورد حمله قرار داد و گوشی های همراه آنان را ضبط کرد.

خبرنگاران ایرنا و ایسنا حدود سه ساعت در دفتر رییس حراست شرکت مخابرات استان همدان بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

تاکنون کسی پاسخگوی این سوال که یک کارمند حراست برچه اساسی می تواند یک خبرنگار زن را مورد ضرب و شتم قرار دهد و روسری را از سرش بردارد و بر پایه کدام حکم می تواند بازداشت و بازجویی کند، نبوده است.

اینکه یک تجمع به حق یا ناحق برگزار شود ارتباطی به خبرنگار ندارد اما خبرنگاران رسالت دارند نسبت به پوشش خبری اقدام کنند.

خبرنگاران معقتدند: عصبانیت و فرار از یک واقعیت، موید ضعف در مدیریت یک دستگاه اجرایی است که اگر غیر از این بود وی می بایست بجای برخورد با رسولان قلم و بی حرمتی به افرادی که کمترین نقشی در بروز یک ماجرا ندارند به رفع ابهام و اطلاع رسانی صحیح می پرداختند.

آنها می گویند به نظر می رسد پس از سه دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران هنوز هستند مسئولانی که از رسالت رسانه ها آگاه نیستند ، برخی از آنان خود را تافته جدا بافته می دانند و برخلاف اتتظار و رویه دولت خدمتگزار ، هیچ اعتراضی را تحمل نمی کنند.

روزنامه نگاران و خبرنگاران از مدیرکل مخابرات استان همدان خواستند ضمن عذرخواهی و دلجویی از خبرنگارانی که مورد بی حرمتی و ضرب و شتم قرار گرفته اند با کارمند خاطی برخورد نماید.

۷۵۲۹/۵۷۶ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۸۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.