خبرنگاران سطح فرهنگی مردم را ارتقا می‌دهند/ هنوز معاون فرهنگی را انتخاب نکرده‌ام

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دکتر علی جنتی در پایان مراسم معارفه معاون هنری خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضیحاتی را دربارهٔ برنامه‌هایش در حوزه مطبوعات و حوزه فرهنگ کشور بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ممتاز به نقل از هنرآنلاین، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از پایان مراسم تودیع و معارفه معاون هنری خود، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش های آنها پاسخ داد.

جنتی در پاسخ به پرسشی دربارهٔ خبرنگاران و حمایت هایی که از مطبوعات کشور دارد، اظهار کرد: خبرنگاران در آگاه سازی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه نقش ویژه ای دارند؛ به گونه ای که گسترش کمی و کیفی مطبوعات کشور در ارتقای سطح فرهنگی جامعه تاثیری مستقیم دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نقش حمایتی و نظارتی خود را در عرصه مطبوعات به خوبی ایفا کنیم و در گام های اول مشکلات دست و پاگیر حوزه مطبوعات را باید برطرف کنیم.

جنتی در پاسخ به پرسشی دربارهٔ انتخاب معاون فرهنگی خود، گفت: یکی از پیچیده ترین حوزه هایی که با آن روبه رو هستیم بخش فرهنگی است. به همین سبب در بررسی گزینه های مورد نظر با تاخیر روبه رو بو ده ایم.

وی افزود: از جمله پیچیدگی های بخش فرهنگ می توان به مواردی چون بحث صدور مجوزهای کتاب، بحث چاپ و نشر و مشکلات اجرایی این حوزه اشاره کرد. از طرف دیگر تامین کاغذ و امکانات ناشران و رفع مشکلات و موانعی که ناشران با آن رو به رو می باشند؛ خود مقوله ای بسیار حساس است.

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به محتوای فرهنگی تولیدات این حوزه تصریح کرد: همه این نکات از یک سو و از سوی دیگر محتوای فرهنگی آثار تولیدی است که معاونت فرهنگی باید بداند؛ هم اکنون در کجا ایستاده ایم و قرار است به کجا برویم.

وی در پایان گفت: با توجه به نکاتی که اشاره کردم؛ پیداکردن فردی با این ویژگی ها که، آشنا به مسائل فرهنگی، دانشمند و آشنا به مشکلات حوزه فرهنگ باشد، کاری بسیار دشوار است و هنوز شخصی را برای معاونت هنری انتخاب نکرده ایم.

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.