خبرنگار ابوظبی: کفاشیان چقدر بامزه است!

۱۰اردیبهشت،

امروز روز بارانی برای کوالالامپور بود، جایی که ابرهای تاریک بالای سر شهر روز را شب کردند و به یکباره همه چیز تعطیل شد

امروز روز بارانی برای کوالالامپور بود، جایی که ابرهای تاریک بالای سر شهر روز را شب کردند و به یکباره همه چیز تعطیل شد. اما این باران امروز کوالالامپور و ابر های تاریک آن بی شباهت به رقابت سختی که میان نامزدهای تصدی پست ریاست فوتبال آسیا نیست چه آنکه همه چیز رقایت سخت میان دو نامزد اصلی از رقبای انتخابات را تحت پوشش خود قرار داده است؛فضا تاریک است مثل امروز ظهر کوالالامپور .

در این میان فدراسیون فوتبال ایران چه می کند؟ علی کفاشیان دیروز در حالی که چمدانش را از ماشین پایین می آورد مورد استقبال کارمندان ای اف سی قرار گرفت. او وقتی می خواست به اتاق خود در طبقه سیزدهم هتل «مندرین اورینتال» برود با شیخ طلال رییس فدراسیون فوتبال کویت روبرو شد؛ او که از حامیان شیخ سلمان است علی کفاشیان را در آغوش گرفت و با یکدیگر از آخرین تحولات همان سرپایی سخن گفتند. در این میان اما نکته جالبی که در لابی هتل «مندرین اورینتال» وجود دارد گروه بندی های موجود است این را بیشتر می توان نزد قطری ها که برای از دست ندادن کمیته هیات اجرایی فیفا از آسیا و اماراتی ها که به دنبال ریاست سرکال می باشند دید. میزهای لابی چند روزی است که رزرو شده است و برای نشستن روی آن باید طرفدار یکی از آنها باشی. در این شرایط باید دید که کفاشیان روی کدام میز می نشیند. وقتی خبرنگار شبکه تلویزیونی ابوظبی از کفاشیان درخواست مصاحبه کرد او با زیرکی به خبرنگار این شبکه عربی گفت که تازه از راه رسیده و ار فضای اینجا اصلا خبر ندارد. این را البته راست می گفت با همان خنده های همیشگی اش تا وقتی او به اتاق برود خبرنگار به تصویربردارش بگوید که رییس فدراسیون فوتبال ایران بسیار بامزه است. این را آنها هم فهمیده اند و ما هم.

علی پروین ، نبی و جمالی فردا می آیند،کفاشیان با پرواز اماراتی تنها از راه رسید. البته در میان این میهمانان ما عضو دیگری از هیات رییسه فدراسیون فوتبال را نیز خواهیم داشت. مهدی تاج نیز همراه این گروه فردا به کوالالامپور می رسد.

فوتبال آسیا در حال یک ماراتن نفس گیر برای برنده شدن پاکی در مقابل فساد است. این را می گردد در لابی هتل mandarin oriental دید جایی که با مذاکره کنندگان در حال بررسی اوضاع می باشند. فوتبال امروز آسیا متاثر از رخدادهای دو سال قبل است جایی که نهاد های بین المللی مبارزه با فساد روی اتفاقات آن دست گذاشتند و به بررسی همه جانبه جنبه های فساد در آن پرداختند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده پلیس فدرال آمریکا آنچه در فوتبال آسیا رخ داده بود یک تهاجم همه جانبه علیه بازی جوانمردانه در فوتبال بود. شاید به همین سبب است که محمد بن همام قطری برای همیشه از فوتبال جدا شد و فرجام خواهی های او نیز به جایی نرسیده است.

حالا اما دو رقیب رودرروی هم قرار گرفته اند. یکی نمایندگی می کند بن همام را و دیگری مخالفان او را. در این میان اما مشکل اصلی پابرجا بودن تیم قبل مورد انتقاد نهادهای بین المللی است. فوتبال آسیا برای برون رفت از این مسئله یک راه بیشتر پیش رویش نیست و آن ترد عناصر فساد از داخل خانواده خود است. بر این اساس راه روشن است گرچه امروز در کوالالامپور هوا تاریک بود اما به نظر می رسد با انتخاب درست رنگین کمان از پس این باران تند خارج آید. قلب فوتبال آسیا در کوالالامپور می تپد.

خبرآنلاین


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.