خبرنگار فرانسوی در کلمبیا زخمی و اسیر شد

جام جم آنلاین: در درگیری میان شورشیان «فارک» با نظامیان این کشور یازده تن کشته شدند. گفته می شود که یک خبرنگار فرانسوی نیز در حین درگیری دو طرف زخمی و اسیر شده است.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، رومئو لانگلوا، خبرنگار شبکۀ تلویزیونی «فرانس ون-کتر»، برای تهیۀ مستندی با هلی کوپتر همراه گروهی از نظامیان کلمبیا شده بود.

این نظامیان قصد داشتند یک مرکز تولید کوکائین در جنوب این کشور را هدف قرار دهند. پس از رسیدن به منطقۀ مورد نظر، نزدیک صد تن از اعضای فارک به آنها حمله کردند.

خوان کارلوس پینسون، وزیر دفاع کلمبیا، در گفت و گو با رسانه ها دربارۀ وضعیت خبرنگار فرانسوی گفت:«رومئو از ناحیۀ آرنج چپ تیر خورده و زخمی شده بود.

او حین درگیری نظامیان، کلاه محافظ و جلیقۀ ضدگلوله اش را برداشته و نشان داده بود که غیرنظامی است. او خود را از محلی که به آن شلیک می شد، دور کرد. ما اطلاعات دیگری از او پس از افتادنش به دست شورشیان فارک نداریم و در حال حاضر نمی دانیم چه اتفاقی برایش افتاده است.»

در درگیری میان شورشیان فارک و نظامیان دولتی هفت تن از شورشیان و چهار نفر از نیروهای نظامی کشته شدند. عده ای از نیروهای دولتی نیز زخمی شدند.

بنا بر گزارش ها فرانسه تلاش خود را برای یافتن و بازگرداندن این خبرنگار آغاز کرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.