خبرهای جدید از فیلم شهید چمران

با انتخاب فریبرز عرب‌نیا به عنوان نقش اصلی فیلم «شهید چمران» ابراهیم حاتمی‌کیا، فیلمبرداری این پروژه از ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، مهدی کریمی تهیه‌کننده این فیلم گفت: با اعلام نام عرب‌نیا، سه چهار نقش محوری دیگر فیلم نیز طی روزهای آینده از طریق سایت اطلاع‌رسانی فیلم معرفی خواهند شد.

وی افزود: هر دو روز یک خبر جدید روی سایت قرار خواهیم داد و در زمان فیلمبرداری فیلم نیز قصد داریم علاوه بر قرار دادن صحنه‌هایی از فیلم، گفتگوهایی از بازیگران منتشر کنیم.

کریمی زمان در نظر گرفته شده برای فیلمبرداری پروژه شهید چمران را چهار ماه اعلام کرد و گفت: فیلمبرداری در کرمانشاه و تهران انجام خواهد شد.

حکایت ساخت فیلم شهید چمران ابراهیم حاتمی‌کیا،حکایت جدیدی نیست، ۲۰ دی ماه سال ۸۹ ، پروانه ساخت پروژه‌ی شهید چمران به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی صادر شد.

پیرهادی (تهیه‌کننده قبلی فیلم شهید چمران) سه ماه بعد در فروردین ماه در گفت‌‌وگویی با ایسنا تاکید کرده بود: ما آمادگی کامل داریم، پروژه «شهید چمران» را در اولین زمان ممکن شروع کنیم.

وی تصریح کرده بود: علیرغم پیگیری‌های انجام شده، هنوز اراده قطعی برای ساخت این پروژه شکل نگرفته است و ما همچنان در انتظار شروع جدی این پروژه هستیم.

پیرهادی همچنین گفته بود: آرزو داشتیم ساخت فیلم شهید چمران در بخش خصوصی تحقق پیدا کند، اما با توجه به گستردگی فراوان این پروژه و متاسفانه بضاعت مالی در این بخش و عدم وجود موسسات و مراکز فرهنگی مستقل امکان تحقق این آرزو فراهم نیست.

وی در خصوص مراحل انجام گرفته برای شروع این پروژه در آن مقطع مطرح کرده بود: تاکنون مذاکرات اولیه صورت گرفته است، اما هنوز هیچ اقدام عملی برای شکل‌گیری پروژه انجام نشده است و البته آن بخشی که به ما در حال حاضر مربوط می‌شود، تنها اعلام آمادگی و انتظار برای شروع پیش تولید است.

یک ماه پس از این اظهارنظر در اردیبهشت ماه سال گذشته، وزیر ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا همچنین درباره حمایت از پروژه سینمایی شهید چمران که قرار است توسط ابراهیم حاتمی‌کیا ساخته شود، گفته بود: معاونت سینمایی پیگیر این پروژه است. به هرحال کار درباره شهید چمران اهمیت دارد و بسیار ارزشمند است که امیدواریم به خوبی انجام شود. چرا که شهید چمران یک شخصیت ماندگار است و باید کاری در خور نام و شجاعت‌ها، رشادت‌ها و فداکاریهایی که این شهید بزرگوار داشته انجام شود تا مدل و الگویی باشد برای دیگر بزرگان و شخصیت‌ها و سرداران دفاع مقدس که کارهای خوبی برای آنها انجام دهیم.

بهمن ۸۹ ابراهیم حاتمی‌کیا در پاسخ به سوالی که در ارتباط با پروژه چمران مطرح شده بود، گفته بود: به هر حال قصد من این است که این مجموعه را بسازم، اما از آنجا که این فیلم در تابستان رخ می‌دهد لازم است که تابستان ۹۰ به بررسی لوکیشن‌ها بپردازم و سال ۹۱ این فیلم را کلید بزنم.

اما حکایت ساخت فیلم شهید چمران به پیش از صدور رسمی پروانه ساخت آن هم می‌رسد، ابراهیم حاتمی‌کیا در آذر سال ۸۵ که تهیه‌کنندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز برای این پروژه مطرح بود، در نامه‌ای به ایسنا از دلایل انصرافش نوشت و در بخش‌هایی از آن نامه آورد:«بارها گفته‌ام که آرزو می‌کنم، آخرین کار من ساختن فیلمی درباره شهید چمران باشد و آن را بزرگترین انگیزه شخصی خودم می‌دانم، ولی روند پیش آمده عملأ سکان کشتی را از من ربود و من باید در فرصت و مهلتی دیگر و در فضایی کاملأ شخصی به این دردانه شهیدان جنگ ، مصطفی چمران بپردازم».

اما سرانجام طی یک ماه گذشته پروانه ساخت فیلم شهید چمران به تهیه‌کنندگی مهدی کریمی صادر شد و با توجه به به‌روزرسانی سایت فیلم سینمایی شهید چمران، روند شکل‌گیری و ساخت این پروژه جدی‌تر شده است.

در این سایت علاوه بر مراحل تمرین بازیگران که حکایت از حضور فریبرز عرب‌نیا و مریلا زارعی در این پروژه دارد، تصاویری از جلسات ابراهیم حاتمی‌‌کیا ـ کارگردان ـ و مهدی کریمی ـ تهیه‌کننده ـ با دکتر مهدی چمران ـ برادر شهید چمران ـ هم منتشر شده است.

در این سایت به قلم ابراهیم حاتمی‌کیا درباره‌ی فیلم شهید چمران آمده است: «یا لطیف

چمرانی که ما دوست داریم؛ چمرانی است مسلمان. ایرانی. مدافع اسلام و از عاشقان امام (ره).

چمرانی که مرد اضداد است. مردی چند بُعدی. مرد چهارفصل. عارفِ عملگرا. انقلابی ِ درونگرا. چریکِ رئوف و روشنفکر ِ مردمی.

چمرانی که ژنرال نیست. رئیس نیست. مقامش جز با شهادت نشان نمی گیرد.

شهیدی که صاحب سلوک است و این شهیدان می میرند قبل از آنکه میرانده شوند.

چمرانی که متعلق به همه نسل‌ها و سلیقه هاست و همه فارغ از سن و جنس و مقام می توانند از اتوبانش بگذرند.

چمرانی که یک گزاره است. یک نشانه و یک آدرس.»


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.