خبرهای خوش خودرویی در راه است

۵ م دیماه ،

در حالی که خودروسازان همچنان در انتظار تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی دولت می باشند و از سوی دیگر اذعان می‌کنند که اگر این تسهیلات در کنار آزاد‌سازی قیمت خودرو هر چه زودتر محقق نشود، عواقب بدی در انتظار تولید و نیروی انسانی این شرکت‌ها خواهد بود، یک مقام مسوول در وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت از شرایط رو به بهبود تولید در شرکت‌های مذکور خبر داد.

ممتازنیوز: هر چند آمار تولید هفت ماهه نیز نشان از روند رو به نزول خودرو در کشور دارد، اما مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت باز هم مشتریان را امیدوار به بهبود شرایط خودروسازان می‌کند این در حالی است که شرکت‌های خودروساز به تایید مدیران آنها هم‌اکنون در شرایط نامساعد مالی و تحریم بین‌المللی به ادامه تولید می‌پردازند.

بر این اساس روز قبل کیومرث فروتنی در گفت‌و‌گو با ایرنا عنوان کرده که آمار تولید خودرو حاکی از حرکت به سوی بهبود روند تولید است و امیدواریم در ماه‌های آینده خبرهای خوش‌تری از تولید خودرو داشته باشیم.

وی همچنین در مورد وام یک هزار میلیارد تومانی که مقرر شده بود برای کمک به خودروسازان در اختیار ایران خودرو و سایپا قرار گیرد، اظهار نظر کرده که پرداخت این وام به خودروسازان کماکان در دست پیگیری است، هر چند با شرایطی که از سوی شورای پول و اعتبار گذاشته شده، تحقق آن به‌خصوص برای ایران خودرو مشکل شده است؛ اما روند کار دنبال می‌شود.

فروتنی عنوان کرده که گروه خودروسازی سایپا برای دریافت این تسهیلات وضعیت بهتری دارد و در حال مذاکره برای جلب نظر بانک‌ها است و هم‌اکنون نیز با یک بانک برای دریافت۱۰۰ میلیارد تومان توافق کرده است.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد که تاکنون هیچ یک از خودروسازان بهره‌ای از این تسهیلات نگرفته‌اند و اینکه گفته شده سایپا موفق به دریافت ۳۵۰ میلیارد تومان شده است، درست نیست.

به گفته وی، این ۱۰۰ میلیارد تومان در حال تحقق است و ممکن است برای ۲۵۰ میلیارد تومان باقی نیز با بانک دیگری مذاکره شده یا توافق اولیه صورت گرفته باشد، اما هنوز تحقق نیافته است.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: برای حمایت از صنعت خودروی کشور و کمک مالی به این بخش، روش‌های دیگری نیز در دست پیگیری است که امیدواریم به نتیجه برسد. 


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.