خبرهای متناقض درباره بازگشت ظریف/ ایده‌ها به مرحله‌ای نرسیده که ظریف بازگردد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

خبر تکمیلی

خبرهای متناقض درباره بازگشت ظریف/ ایده‌ها به مرحله‌ای نرسیده که ظریف بازگردد

ایران > سیاست‌خارجی – ممتازنیوز:
منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران اعلام کرد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه احتمالا امشب به تهران بازمی‌گردد تا با مسئولان ارشد کشور درباره موضوع هسته‌ای مشورت و تبادل نظر کند.

ایرنا نوشت: این منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به وین گفت که ظریف به منظور مشورت و تبادل نظر با مسوولان ارشد کشور به تهران می رود.

ظریف تاکنون دو دور مذاکرات سه جانبه با جان کری وزیر امور خارجه و کاترین اشتون هماهنگ کننده ۱+۵ داشته است.

ظریف قرار است بعد ازظهر امروز به وقت محلی با لوران فابیوس و فیلیپ هاموند وزیران خارجه فرانسه و انگلیس نیز دیدار و گفت و گو کند.

ایرنا دقایقی پیش در خبری جدیدی نوشت:  یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان برخی اخبار مبنی ارائه طرح جدید از سوی آمریکایی ها را رد کرد و گفت: ایده های مطرح شده در مذاکرات هنوز به مرحله ای نرسیده است که دکتر ظریف آنها را به تهران ببرد.

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران که خواست نامش بیان نشود در پاسخ به این سوال که گفته می شود جان کری وزیر امور خارجه آمریکا طرح جدیدی را به دکتر ظریف ارائه کرده که وی برای مشورت درباره این طرح به تهران می رود؟ گفت: این موضوع صحت ندارد.

وی تاکید کرد: این ما بوده ایم که از مذاکرات مسقط تا کنون طرح های مختلفی را ارائه کرده ایم.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در عین حال تصریح کرد: هنوز این ایده ها به مرحله ای نرسیده است که دکتر ظریف آنها را به تهران ببرد؛ از این رو ایشان به تهران نمی رود و مذاکرات ادامه می یابد.

– .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.