خبرها بوی بنزین می‌دهد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پرشین خودرو: رسانه ها که این روزها بخش قابل توجهی از اخبارشان «بوی بنزین» می دهد از قیمت ۷۰۰ تومان برای بنزین سهمیه ای و هزار تومان برای بنزین آزاد خبر داده اند.

به گزارش ممتازنیوز، شاید الان که شما این گزارش را می‌خوانید نرخ جدید بنزین مشخص شده باشد؛ نرخی که از مدت‌ها قبل بر سر آن حرف و حدیث‌های زیادی در رسانه‌ها مطرح شده و حتی دولت برای افزایش آن که به منزله شروع مرحله دوم هدفمندی است با دشواری ها و تردیدهای زیادی مواجه بوده است تا آنجا که حتی روز گذشته که همه در انتظار اعلام نرخ جدید بنزین و اعمال آن از ساعت ۲۴ دیشب بودند، نه تنها تا زمان چاپ روزنامه، خبری اعلام نشد که حتی مقامات وزارت نفت اعلام کردند سهمیه اردیبهشت خودروها نیز که اول هرماه در کارت سوخت مالکان خودرو وارد می شود استثنائا شب گذشته منظور نشده است تا بلاتکلیفی در این زمینه افزایش یابد.
کارشناسان معتقدند بخشی از این بلاتکلیفی، تدبیر دولت برای جلوگیری از ازدحام در پمپ بنزین های سراسر کشور است، چرا که برخی از مردم با اطلاع از افزایش قیمت بنزین، تا قبل از اجرای آن در صف های طولانی پمپ بنزین ها به دنبال پرکردن باک خودروهای خود با هزینه کمترند.
در حالی که روز گذشته اعلام شد قیمت جدید بنزین در هیات دولت به تصویب رسیده اما هیچ مقام دولتی حاضر به بیان جزییات آن نشد، هرچند رسانه ها که این روزها بخش قابل توجهی از اخبارشان «بوی بنزین» می دهد از قیمت ۷۰۰ تومان برای بنزین سهمیه ای و هزار تومان برای بنزین آزاد خبر داده اند.
رییس انجمن جایگاه داران بنزین دیروز و در حالی که هنوز قیمت جدید اعلام نشده بود در گفت و گو یی با اشاره به آماده بودن همه جایگاه های عرضه بنزین برای اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها گفت: بر اساس روال گذشته و آن چیزی که تا کنون به ما اعلام کرده اند هر روزی که قرار است قیمت بنزین افزایش پیدا کند در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه این تغییرات اعلام و در جایگاه ها اعمال خواهد شد تا از ساعت ۲۴ بتوانیم با نرخ های جدید عرضه سوخت را آغاز کنیم.
بیژن حاج محمدرضا با اشاره به اینکه تا این لحظه هنوز افزایش قیمت بنزین به جایگاه ها ابلاغ نشده است، گفت: از ۲۷ بهمن ماه سال گذشته همه جایگاه های عرضه بنزین و گازوئیل آماده افزایش قیمت این دو حامل انرژی پرطرفدار هستند، به طوری که از سال گذشته گفته شده بود اول اسفند ماه قیمت جدید حامل های انرژی اعلام خواهدشد اما پس از آن اول فروردین، ۱۴ فروردین، اول اردیبهشت و حتی اخیرا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه را نیز شنیده ایم.
رییس انجمن جایگاه داران بنزین گفت: در حال حاضر شرایط برای اجرای گام دوم هدفمند کردن یارانه ها مناسب است و حتی در آخرین بازدیدی که شب گذشته از برخی جایگاه های سطح شهر تهران انجام دادیم مشکلی درخصوص نحوه سوختگیری بنزین خودروها وجود نداشت.
وی با اشاره به اینکه جایگاه های شهر تهران کاملا آرام است، گفت: اما در برخی از شهر های حومه تهران در جایگاه های سوختشان صف های طولانی دیده می شود که این موضوع نیز تحت کنترل است.
حاج محمدرضا با اشاره به اینکه تمام نمراتورها(نمایشگر قیمت) و نازل های موجود در جایگاه های سوخت تنها قابلیت افزایش قیمت بنزین ها به سطح هزار تومان را دارند، گفت: اگر قیمت بنزین آزاد بیش از هزار تومان شود در نحوه محاسبه این قیمت ها که روی نمراتورها نمایش داده می شود مشکل خواهیم داشت و برای جلوگیری از آن مجبوریم برای مدت کوتاهی با نصب مقوا و یا طلق صفرهای نمراتورها را افزایش دهیم و پس از آن مجبوریم صد هزار نمراتور خود را عوض کرده تا اعداد روی نشانگرها افزایش پیدا کند.

سهمیه خودروهای عمومی تغییر نمی کند
در همین حال ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت دیروز اعلام کرد: با برنامه ریزی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد هدفمندی یارانه ها، هیچ تغییری در خصوص سهمیه های ناوگان حمل ونقل عمومی و قیمت کرایه ها وجود نخواهد داشت.
این ستاد افزود: برای حمایت از خدمات حمل ونقل عمومی و جلوگیری از افزایش کرایه ها سهمیه اردیبهشت ماه خودروهای عمومی تاکسی، وانت بار، آژانس و سایر خودروهای عمومی همانند ماه های قبل بدون تغییر سهمیه و قیمت از اول اردیبهشت اعمال می شود و این سهمیه ها تا زمان اجرای فاز دوم اعتبار داردکه با آغاز فاز دوم سهمیه های جدید اعمال می شود.
بنابر اعلام این ستاد، در خصوص سهمیه اردیبهشت خودروهای شخصی نیز فعلاً این خودروها تا آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها می توانند از ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی ماه های قبل و بنزین نیمه یارانه ای ۷۰۰ تومانی استفاده نمایند و طی روزهای آینده قیمت و سهمیه خودروهای شخصی طبق مصوبات ستاد هدفمندی یارانه ها اعلام می گردد.
بدیهی است، برای کلیه خودروها از ابتدای اجرای فاز دوم هدفمندی در ماه جاری، قیمت ها و سهمیه های جدید اعمال می شود و برابر تصمیمات، سهمیه ذخیره خودروهای شخصی ابطال نگردیده و مردم بدون محدودیت می توانند از این سهمیه ها نیز استفاده نمایند.
منبع: جام جم


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.