خبری تائید نشده، بازار روغن را آشفته کرد

۳۱فروردین۱۳،

خبری تائید نشده که روز قبل از سوی برخی محافل خبری انتشار یافتن یافت، سبب شد تا بازار نسبتا آرام روغن خوراکی آشفته شود و عرضه کنندگان این کالا درپی نشر خبر تائید نشده افزایش قیمت روغن خوراکی، یک شبه از محل فروش این کالا ۴۰ درصد بیشتر از قیمت مصوب درج شده بر روی روغن های خوراکی سود ببرند.

 اعلام خبر افزایش ۴۰ درصدی قیمت روغن خوراکی که هنوز به تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت نرسیده، سبب شد تا فروشندگان از این فرصت سوء استفاده کرده و روغن را یا محدود عرضه کنند و یا با افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی به مردم بفروشند.

برپایه این گزارش؛ انتشار یافتن خبر افزایش ۴۰ درصدی قیمت روغن خوراکی در روز قبل (مورخ ۹۲/۰۲/۰۱) سبب شد تا مردم برای خرید روغن به نرخ قبلی به فروشگاه های سطح شهر اعم از فروشگاه های بزرگ، سوپرمارکت ها و مغازه ها مراجعه کنند و اقدام به خرید روغن خوراکی مورد نیاز خود کنند.

این گزارش می افزاید، از آنجایی که قدرت خرید مردم ظرف ماه های قبل کاهش یافته؛ انتشار یافتن هر خبری در خصوص افزایش قیمت کالاهای اساسی سبب می شود تا مردم نسبت به تامین اقلام مورد نیاز خود نگران شده و گاهی اوقات بیشتر از نیاز واقعی خود در کوتاه مدت اقدام به خرید کالای مورد نیاز خود کنند.

برپایه این گزارش؛ در این میان برخی فروشندگان و عرضه کنندگان کالاهای اساسی با سوء استفاده از جو روانی ایجاد شده در بازار، اقدام به عرضه محدود ، احتکار و یا گران فروختن کالایی کنند که قرار است ظرف هفته ها و گاهی اوقات ماه های آینده قیمت آن افزایش یابد.

بر اساس این گزارش؛ طبق خبرها رسیده از سوی مردم که درپی تماس های مکرر با باشگاه خبرنگاران داشتند، از روز قبل مردمی که برای خرید روغن خوراکی به فروشگاه های کوچک و بزرگ مراجعه می کردند، با عرضه محدود این کالا، از سوی فروشندگان روبرو می شدند.

در همین ارتباط، یک خانم خانه دار که روز قبل به سوپرمارکتی واقع در شرق تهران برای خرید روغن مراجعه کرده بود، می گوید؛ فروشنده از فروش بیش از ۲ بطری روغن مایع به مشتریان خود، خودداری می کرد و در پاسخ به عدم فروش روغن بیش از مقدار یاد شده می گفت؛ روغن نداریم.

این خانم خانه دار می افزاید؛ این در حالی بود که مشتریان جعبه های روغن خوراکی را که به مقدار زیاد در انتهای سوپرمارکت قرار داشت را ملاحظه می کردند.

مریم رضایی کارمند یکی از بیمارستان های تهران می گوید؛ دیروز برای خرید روغن به فروشگاهی مراجعه کردم که فروشنده آن روغن را با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت دو هفته پیش به من عرضه کرد که وقتی با اعتراض من و مشتری دیگری روبرو شد، گفت؛ از امروز قیمت روغن خوراکی ۴۰ درصد بالا رفته که این ۴۰ درصد تا زمانی که به دست مصرف کننده نهایی و مردم برسد، به ۵۰ درصد هم خواهد رسید.

* افزایش قیمت روغن هنوز تائید نشده است

حسنی رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی، روز قبل در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، در خصوص افزایش احتمالی قیمت روغن خوراکی، گفت: افزایش ۴۰ درصدی قیمت روغن خوراکی هنوز به تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت نرسیده است.

وی افزود: مردم آگاه باشند تا زمانی که این افزایش قیمت به تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت نرسیده، نرخ روغن خوراکی همان نرخ قبلی است.

حسنی با اشاره به اینکه موجودی روغن خوراکی برای مصرف مردم در تمام انبارهای موادغذایی کشور کافی است، اظهار داشت: هیچ محدودیتی در تامین و توزیع روغن خوراکی وجود ندارد و مردم می توانند روغن مورد نیاز خود را به هر میزان با قیمت های قبلی خریداری کنند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.