خبرگزاری جمهوری اسلامی و خبرگزاری تونس یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

این یادداشت تفاهم در ۹ بند و در پایان یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس به امضای ‘ مهدی غضنفری’ وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران و ‘بشیر زعفوری ‘ وزیر بازرگانی و صنایع دستی تونس رسید.

غضنفری و زعفوری ریاست هیات های ایرانی و تونسی را در کمیسیون مشترک دو کشور برعهده داشتند.

یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های ایران و تونس پس از سه روز جلسات مختلف و دیدار وگفت وگوی روسا و اعضای هیات های دو کشور اعم از بخش دولتی و خصوصی بایکدیگر، پنجشنبه گذشته بکار خود پایان داد.

در یادداشت تفاهم ایرنا و تاپ، دو خبرگزاری موافقت کردند که سرویس های خبری خود را بطور رایگان و پایاپای به زبان عربی در اختیار یکدیگر قرار دهند، از راه اندازی دفاتر نمایندگی در کشورهای متقابل حمایت کنند و هرگونه همکاری ممکن را با خبرنگاران مقیم و یا موقت یکدیگر به عمل آورند.

خبرگزاری های رسمی ایران و تونس به توافق رسیدند که از اخبار دریافتی در خدمات اطلاع رسانی استفاده کرده ، طرف مقابل را به عنوان منبع خبر ذکر کرده و نسبت به انجام دیدارهای متقابل و مبادله تجربیات کارکنان خود به صورت دوره ای اقدام کنند.

ایرنا و تاپ همچنین در خصوص تبادل عکس و فیلم های خبری و برگزاری دوره های کوتاه مدت و میان مدت آموزشی موافقت کردند.

** ایرنا و تاپ همکاری های خود را گسترش می دهند

بعداز امضای این یادداشت تفاهم ‘ احمد فراهانی ‘ مدیرکل اخبار خارجی ایرنا با حضور در محل خبرگزاری رسمی تونس ضمن بازدید از بخش های مختلف آن با ‘ جمال الدین جمال’ معاون بین الملل این خبرگزاری دیدار و گفت وگو کرد.

فراهانی به عنوان نماینده ایرنا عضو هیات ایرانی کمیسیون مشترک یازدهم ایران و تونس بود.

فراهانی و جمال الدین جمال در باره راههای گسترش همکاری های دو خبرگزاری در مرحله جدید از جمله مبادله تجربیات و تولیدات خبری و تاسیس دفاتر نمایندگی در کشورهای یکدیگر تبادل نظر کردند و قرار شد دو طرف هرگونه همکاری لازم را در این زمینه ها بعمل آورند.

معاون بین الملل خبرگزاری تونس با تاکید بر اشتیاق مردم کشورش برای اطلاع از پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف بویژه فناوری ها، خواستار این شد که ایرنا زمینه حضور خبرنگاران تاپ را در ایران بویژه در مناسبت های خبری مهم از جمله کنفرانس ها و همایش های بین المللی فراهم کند.

فراهانی نیز به نمایندگی از’علی اکبرجوانفکر’ مشاور مطبوعاتی رییس جمهور و مدیرعامل ایرنا از ‘ محمد الطیب الیوسفی ‘ و جمال الدین جمال دعوت کرد که به جمهوری اسلامی ایران سفر و از ایرنا و روزنامه ایران دیدن کنند.

طرف تونسی ضمن پذیرش این دعوت اعلام کرد که این سفر بزودی انجام خواهد شد.

جمال الدین جمال ابراز امیدواری کرد که جوانفکر نیز بزودی به تونس سفر کند.

فراهانی همچنین با ‘ پیمان جبلی ‘ سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس دیدار کرد و از وی و همکارانش برای فراهم کردن زمینه گسترش همکاری های ایرنا و تاپ بویژه تاسیس دفتر نمایندگی ایرنا در تونس تشکر کرد.

خاورم ** ۱۳۲۴**۱۳۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۰۰۷۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.