خبرگزاری روسی: جنبش غیرمتعهدها با مداخله خارجی در سوریه مخالفت کرد

به گزارش ایرنا، ریانووستی در گزارش خود نوشت: ‘محمود احمدی نژاد’ رییس جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس اجلاس بیانیه پایانی را قرائت کرد که در آن کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها با مداخله خارجی در سوریه که از حدود ۱۸ ماه پیش دستخوش مناقشه مسلحانه می باشد، مخالفت کردند.

در ادامه گزارش خاطرنشان شده است: بیانیه نهایی اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها دارای حدود ۷۰۰ بند می باشد.

خبرگزاری روسی افزود: کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها همچنین از حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حمایت کردند.

ریانووستی در گزارش خود به نقل از کانال تلویزیونی ‘پرس.تی.وی’ نوشت: در بیانیه اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها، تحریم های یکجانبه آمریکا در باره ایران محکوم شده است.

‘سران کشورهای غیرمتعهد همچنین خواستار مبارزه با اسلام ستیزی و نژادپرستی در سطح جهانی شده و بر لزوم خلع سلاح هسته ای و رعایت حقوق بشر تاکید کردند’.

خبرگزاری روسی یادآوری کرد: جنبش غیرمتعهدها در سال ۱۹۶۱ تاسیس شده است و حدود ۱۲۰ کشور جهان را در یک مجموعه بزرگ شامل می شود که شرط اصلی عضویت در آن عضو نبودن در بلوک های نظامی بوده است.

موفقیت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در برگزاری عالی ترین سطح نشست غیرمتعهدها در تاریخ این جنبش، بیش از این هم در مطبوعات، شبکه های خبری و پایگا های اینترنتی روسیه بازتاب گسترده ای داشت.

مهمترین محور این بازتاب های رسانه ای، شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی برای فشار بر سران کشورها و شخصیت های بین المللی بویژه بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و محمد مرسی رییس جمهوری مصر برای خودداری از حضور در نشست تهران و همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جهوری ایران در آیین گشایش نشست سران بود.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸** ۳۴۰۴ **۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۱۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.