خبر جدید وزیر بهداشت

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر این که هیچ کمبود دارویی برای بیماران سرطانی نداریم و هم اکنون دارای ذخیره یک ساله استراتژیک دارو هستیم، از تلاش برای افزایش ذخایر دارویی کشور خبر داد.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، دکتر مرضیه وحید دستجردی پس از پایان جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره‌ سرانجام ترکیب شورای عالی بیمه سلامت گفت: این بحث بایستی به صورت لایحه به مجلس تقدیم شود، اگرچه پیش لایحه‌ این بحث در معاونت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت آماده شده است و باید از طریق ریاست جمهوری به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود. وظیفه‌ای که در این خصوص به ما محول شده بود انجام شده است.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی مبنی بر کمبود دارو برای بیماران سرطانی گفت: هیچ کمبودی برای داروی بیماران سرطانی وجود ندارد، حتی برای مدت یک‌سال به عنوان ذخایر استراتژیک دارو داریم.

وی با بیان این که درصدد افزایش این ذخایر دارویی هستیم، گفت: البته این گروه از داروها به بیماران دارای پرونده در بیمارستان‌ها وهمچنین از طریق داروخانه‌های معتبر تحویل داده می‌شود.

وحید دستجردی افزود: یک علت این امر آن است که ما گزارشات متعددی مبنی بر اینکه این داروها به ده برابر قیمت نیز به فروش می رسیدند داشتیم بنابراین این داروها را در اختیار داروخانه‌های معتبر قرار دادیم. مجموعه این مسائل باعث شده بود که اخباری مبنی بر کمبود دارو منتشر شود، در حالی که هیچ کمبود دارو و واکسنی وجود ندارد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: هم اکنون یک هیات ۷ نفره برای نظارت کنترل و دارو در وزارت بهداشت تشکیل شده است و هر مشکلی وجود داشته باشد در اختیار این هیات و کمیته قرار گرفته و بررسی می‌شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.