خبر خروج نخبگان از کشور تکذیب شد

کدخبر: ۵۸۰۴۹

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد – ۲۱:۲۴

print نسخه چاپی

send ارسال به دوستان

خبر خروج نخبگان از کشور تکذیب شد

بنیاد ملی نخبگان امروز تکذیب خبر خروج نخبگان از کشور را تایید کرد.

 به گزارش خبرنگار صنفی آموزشیممتازنیوز، دیروز در یکی از روزنامه های کشور تیتر تعجب برانگیزی درخصوص خروج تعدادی از نخبگان کشور  درج شده بود که یکسری افراد نخبه به خارج از کشور رفتند و دیگر به کشور برنگشتند ما هم پیگری این موضوع از بنیاد ملی نخبگان شدیم و به سراغ حسینی معاون بنیاد ملی نخبگان رفتیم.
حسینی در خصوص این خبر گفت: وقتی آمار و ارقام اعلام می شود در ابتدا باید جامعه آماری آن کاملا مشخص شده باشد و این آمار کاملا از لحاظ کارشناسی کاملا بررسی شود، این در حالی است که این آمار منتشر شده در برخی از سایت ها و خبرگزاری ها نادرست بوده است.
 وی افزود: آمارها کاملا غیر از این موارد بیان شده بود چنانچه هم اکنون ۲۰ درصد از کل المپیاد یها در خارج از کشور هستند و این آمار منتشر شده مربوط به همان ۴ هزار و ۲۰۰ نفر است.
 حسینی تصریح کرد: خروج نخبگان از ۳۷ تا ۳۸ درصد به ۲۰ درصد هم اکنون کاهش یافته است.
 بر اساس این گزارش، ما به سراغ این نخبگان که اسامی آنها در این روزنامه ذکر شده رفتیم تا صدق و کذب بودن آن را ثابت کنیم.
 بنابر این گزارش، طبق آمار این روزنامه، امین امین زاده گوهری هم اکنون دانشجوی دکتری فناوری دانشگاه سویس است که بعد از تماس ما مشخص شده این فرد نخبه هم اکنون در دانشگاه شریف ایران مشغول است. همچنین مهران مهر بر اساس آمار این روزنامه در دانشگاه آمریکا مشغول تحصیل بوده که طبق بررسی و تماس ما با این نخبه کشوری هم اکنون این نخبه نیز در دانشگاه صنعتی شریف مشغول تحصیل است. دانشجوی دیگری که عنوان شده در کالیفرنیاست نیز در تماس خبرنگار ما گفت: من در دانشگاه شریف هستم!
بسیاری از افراد دیگر عنوان شده در این گزارش نیز چنین وضعیتی دارند که طی روزهای آتی به آن پرداخته خواهد شد.

شماره پیامک: ۳۰۰۰۱۵۰۵۹۸

Bookmark and Share


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.