خبر روز: تصویب نهایی سند راهبردی نخبگان کشور، سه شنبه ۲ آبان ۹۱

این خبر امروز سه شنبه ۲ آبان iبه نقل از منبع مذکور در انتهای خبر، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب نهایی سند راهبردی نخبگان کشور در جلسه امشب (سه شنبه) شورا خبر داد.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ،  محمدرضا مخبردزفولی، در پایان جلسه دیشب این شورا که iبه ریاست رئیس جمهور برگزار شد، در باره مصوبات آن گفت: ما ادامه تصویب سند مهندسی فرهنگی را در دستور داشتیم که بخش مرتبط با تحکیم و تشکیل خانواده و راههای قوام بخشیدن و استحکام آن در این سیاست ها مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: بحث های بسیار خوب و مفیدی انجام شد و بخشی از این سیاست ها iبه تصویب رسید که هم براساس معیارهای اسلامی امر ازدواج در جامعه ترویج شود و هم این که استمرار و تحکیم خانواده iبه دنبال ازدواج را شاهد باشیم.
وی تصریح نمود: نکات اجرایی و اقدامات ذیل شامل ضمانت ها و پشتیبانی های حقوقی، قانونی،‌آموزشی و فرهنگی در جلسات آینده iبه تصویب خواهد رسید.
مخبر دزفولی در ادامه iبه تصویب نهایی سند راهبردی نخبگان کشور اشاره نمود و گفت: این سند جزو مواردی بود که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند که شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند جامعی را در موضوع نخبگان هم از جهت حمایت های علمی و تحقیقاتی و هم تضمین های لازم برای جایابی آینده آنها پیش بینی کند.
وی افزود: علاوه بر اینها،‌چگونگی استفاده و iبهره مند شدن مجموعه کشور،‌نهادهای علمی و مراکز تحقیقاتی از توان و ظرفیت نخبگان و نیز در نظر گرفتن تسهیلاتی برای ادامه تحصیل نخبگان جوان و همچنین مسائل مرتبط با حضور آنها در دوره های تخصصی و دکتری مورد توجه قرار گرفته است.
مخبر دزفولی تصریح نمود: تعریف طرح های علمی و تحقیقاتی در زمینه هایی که نخبگان گرایش و علاقه دارند نیز در این سند پیش بینی شده و نقش اصلی برای اجرایی نمودن این سند هم بر عهده بنیاد امور نخبگان گذاشته شده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در آینده نزدیک ان شاء‌الله شاهد جهش بیشتری در امور نخبگان در کشور خواهیم بود، البته ما در امور نخبگان پیشرفت های خوبی داشتیم اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی افزود:‌این سند برنامه آینده کشورمان برای تربیت،‌ پرورش و شکوفا سازی استعدادهای نخبگان جوان و نیز نخبگان در سطوح و سنین بالاتر است که در امر خلاقیت،‌نوآوری و اختراع و اکتشاف در کشور در رشته ها و عرصه های مختلف نقش آفرینی می نمایند.
 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.