خبر های وزیر صنعت از افتتاح خط تولید رانا/ غضنفری: رانا خودرو متوسط خانوادگی است

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال از یکم تا دهم تیرماه، «دهه تولید ملی» نامگذاری شده، گفت: در این ۱۰ روز‌، برنامه‌های متنوعی از جمله تجلیل از فعالان حوزه صنعت و معدن و اصناف برگزار می‌شود.
به گزارش خبرآنلاین مهدی غضنفری اعلام کرد‌: آغاز این دهه‌، با روز اصناف و برپایی همایشی برای تجلیل از صنوفی که در همه حوزه‌های مختلف یاری‌گر نظام توزیع و دولت در تنظیم بازار بودند، خواهد بود و دهم تیرماه نیز برای تجلیل و قدرشناسی از تولید‌کنندگان و سرمایه‌گذاران همایش صنعت و معدن برگزار می‌شود.
به گفته وی‌، در دهه تولید ملی‌، علاوه بر همایش‌های مختلف که به تبیین راهکارهای تولید ملی پرداخته می‌شود و برای مشکلات این حوزه نیز راه‌حل‌هایی اندیشیده می‌شود، حوزه تولید و صنوف شاهد چند رویداد مهم نمایشگاهی، امضاء تفاهم‌نامه، افتتاح طرح‌های مختلف صنعتی و معدنی خواهد بود.
وی همچنین گفت‌: در این ایام تفاهمنامه‌ای با اصناف جهت استقرار تعداد بیشتری ماشین فروش در واحدهای صنفی به امضا می‌رسد.
 افتتاح ۳۷۰ پروژه صنعتی و معدنی
وزیر صنعت‌، معدن و تجارت ادامه داد: افتتاح ۳۷۰ پروژه صنعتی‌ و معدنی با بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۲۳ هزار نفر از برنامه‌های دهه صنعت و معدن است‌.
وی با اشاره به افتتاح خط تولید رانا به عنوان دومین خودرو ملی در روز ۲۷ خرداد ماه با حضور یکی از مقامات ارشد کشور، گفت: رانا خودرو متوسط خانوادگی و منطبق با استانداردهای روز دنیا و تجهیزات مناسب است و می‌تواند جانشین برخی خودروهای شناخته شده فعلی باشد که پیش‌بینی می‌شود با هدف‌گذاری ۱ میلیون دستگاه طی ۷ سال با نگاه به تأمین بازار داخل و صادرات بتواند بازار خوبی را از آن خود نماید‌.
 غضنفری همچنین گفت که پس از افتتاخ خط تولید رانا‌، کارگروه حمایت از تولید ویژه خودرو با حضور یکی از مقامات کشور در محل یکی از خودروسازی‌های بزرگ برگزار و در این نشست قرار است مسایل و مشکلات خودروسازان و قطعه‌سازان مطرح شود.
وی با اشاره به افتتاح پروژه بزرگ احیای مستقیم در شرکت فولاد مبارکه اصفهان با عنوان «‌شهید خرازی» گفت: در آنجا نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت ریالی و ۲۸ میلیون یورو سرمایه ثابت ارزی صورت گرفته که زمینه اشتغالزایی ۷۰۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند‌.
وزیر صنعت‌، معدن و تجارت‌، از پروژه بزرگ فولاد مبارکه به عنوان یکی از پروژه‌های عظیمی نام برد که به دست توانای کارشناسان و مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده و گفت‌: این پروژه مایه افتخار همه مهندسان ایرانی است‌.
 غضنفری یادآور شد: با آغاز به کار این پروژه‌، ۵/۱ میلیون تن آهن اسفنجی به ظرفیت تولید کشور اضافه می شود.
وی با بیان اینکه پروژه‌های دهه تولید ملی‌، با حضور مقامات ارشد نظام‌، برخی وزرا و یا استانداران افتتاح می‌شود، ابراز امیدواری کرد تا در مسیر سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و تأمین مالی‌، تعدادی از ابزارهای جدید تامین مالی طی روزهای آینده کلید زده شود‌.

 رشد تولید در ۲ ماه امسال
وزیر صنعت‌، معدن و تجارت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از رشد تولید صنعتی در دو ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت فولاد خام بیش از ۹ درصد رشد داشته و به ۶/۲ میلیون تن رسید، حال آنکه این رقم در سال گذشته ۴/۲ میلیون تن بود‌.
وی همچنین با اشاره به رشد شش درصدی محصولات فولادی در دو ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، تصریح کرد: این رقم امسال ۳ میلیون تن بود اما در سال گذشته ۸/۲ میلیون تن بود.
رشد شش و نیم درصدی سیمان با ۴/۱۱ میلیون تن در سال جاری(‌پارسال ۷/۱۰ میلیون تن ) رشد ۷ تا ۱۱ درصدی شمش سرب‌، شمش روی و کاشی در دو ماه امسال از دیگر موضوعاتی بود که وزیر صنعت‌، معدن و تجارت به آن اشاره کرد .
غضنفری این موضوع را نیز گفت که صادرات سایر کالاها مثل پتروشیمی و غیره ۵ تا ۱۰ درصد رشد داشته است‌.
وزیر صنعت‌، معدن و تجارت می‌گوید: با وجود فشارهای برنامه‌ریزی شده مختلفی که از سوی دشمنان به اقتصاد کشور وارد می‌شود‌، همدلی و تعاون خوب تولید‌کنندگان باعث شده تا آنها از فشارها در مسیر رشد و ترقی استفاده کنند و به همین دلیل تولید در ۲ ماه امسال به اهداف خود دست یافته است‌.
وی با بیان اینکه وزارت صنعت‌، معدن و تجارت در سال تولید ملی بیش از گذشته تلاش مضاعف خود را برای تحقق اهداف این سال به کار می‌برد‌، گفت‌: برای کمک به بنگاه‌های تولیدی و حل مشکلات آنها علاوه بر ما‌، وزارت امور اقتصادی و دارایی‌، بانک مرکزی‌، گمرک و سایر دستگاه‌های پشتیبان مثل وزارت کار می‌توانند‌، کمک کنند که خوشبختانه آنها به وظیفه خود آگاه بوده و به‌طور حتم ما را در رفع مشکلات حوزه تولید کمک خواهند کرد.

۳۹۳۹
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.