خبر وزیر از فاز دوم هدفمندی یارانه ها

۲۱م دیماه ،

ممتازنیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت ‌: اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به تصویب مجلس شورای اسلامی بر می گردد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مهدی غضنفری در حاشیه برگزاری اجلاس عمومی شورای عالی استانها در مصاحبه با خبرنگاران گفت:‌ دولت مطالعات را آغاز و نتایج اجرای مرحله اول را تجزیه و تحلیل کرده است و گزارش های خوبی هم از این اجرای مرحله اول دارد و خود را برای اجرای مرحله دوم آماده می کند.

وی افزود: فراموش نکنیم وقتی مرحله اول را اجرا کردیم وفاق ملی و توافق عمومی بسیار خوبی وجود داشت و مجلس ، دولت و مردم همراه بودند و مقام معظم رهبری بارها تایید کردند.

وی در مورد توزیع برنج گفت: به سبب بعضی از کمبودها  تصمیم گرفتیم ۷۰ هزار تن از ذخایر را در بازار آزاد کنیم که بخشی از آن توزیع شده است.

غضنفری گفت:‌ هیچ گله مندی در مورد این برنج وجود ندارد باید فقط حجم بیشتری توزیع بکنیم که خوشبختانه وجود دارد و بنکداران هم اعلام کرده اند این توزیع را انجام خواهند داد.

وی دربارهٔ افزایش قیمت خودروها گفت: در دولت از خودروسازان بزرگ دعوت کردیم و گزارشی در حضور رئیس جمهور و همه اعضای دولت دادند.

غضنفری گفت: تصمیم گرفته شد یک کمیته تخصصی متشکل از وزرای اقتصادی دولت ، یک بار دیگر با جزئیات وارد کار خودروسازی شوند و به درخواست های آنها رسیدگی کنند و اگر شرایطی هم لازم است برای آنها اعمال شود ، صورت گیرد.

ذخیره مناسب کالاهای اساسی در مقایسه با پارسال

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود اینکه به سبب تحریم ها جابجایی پول و کالا سخت تر شده است اما اکنون وضعیت ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی کشور در مقایسه با پارسال همین موقع بسیار بهتر است.

وی با بیان اینکه ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی ما در این مقطع از سال در مقایسه با پارسال این موقع از وضعیت بهتری برخوردار است، افزود: خوشبختانه امسال تصمیم گرفتیم در ظرفیت بالاتری ذخیره سازی را انجام دهیم که موفق به انجام آن هم شدیم.

غضنفری گفت: مصادیق آن مثل نهاده های دامی شامل کنجاله، ذرت و جو و همچنین مثل روغن، ذخیره سازی مرغ و بعضی دیگر از کالاهاست.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.