خجالت، عامل ناگفته ی تنهائی

۱۶م دیماه ،

یک روان شناس گفت: بسیاری از مشکلات رفتاری، اجتماعی ،کمبود عزت نفس، ادراک نادرست اشخاص ناشی از ترس موقعیت های اجتماعی یا همان اصطلاح خجالتی است که عاملی برای تنهائی اشخاص محسوب می گردد.


ابراهیمی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ترس از موقعیت های اجتماعی ما را از برقراری ارتباط با دیگران محروم می سازد،  گفت: عدم بهره برداری از مهارت های اجتماعی  لازم، کمبود عزت نفس،‌ ادراک نادرست دیگران  ، مشکلات رفتاری،  اجتماعی و شغلی چون بحران های اقتصادی در ایجاد احساس تنهائی  موثر است.
 وی با بیان اینکه اشخاص تنها فرصت های ارتباطی اجتماعی را از دست می دهند عنوان کرد: انسان تنها به رغم حضور دیگران در اطراف خود و برقراری ارتباط دائمی و منظم با آنها،  از لحاظ  عاطفی احساس تنهائی می کند.
 ابراهیمی مقدم در این خصوص افزود: لیکن رفع احساس تنهائی بدون تماس منظم و ورود به تعدادی از گروه های دوستان و بستگان برای انجام کارهای مشترک بسیار دشوار است.
وی با اشاره به فقدان شبکه های اجتماعی در بروز تنهائی اظهار داشت:  تنهائی از نوع عاطفی صرفا با دوست یابی زائل نمی گردد بلکه به صمیمیت،  محبت و دوست داشتن نیاز است.
ابراهیمی مقدم در پایان اظهار داشت:  امروزه با وجود وسایل ارتباط جمعی گسترده و  پیشرفت های تکنولوژی به خصوص  در حوزه ی ارتباطات صرفا به خحاطر مجازی بودن این وسایل، اشخاص یک جامعه بیش از پیش احساس تنهائی می کنند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.