خداحافظی این دو خودرو از بازار ایران

۸فروردین ۱۳،

خداحافظی این دو خودرو از بازار ایران

دو شرکت خودروسازی ایتالیایی مازراتی و لامبورگینی در حالی از توقف فروش محصولات خود در ایران خبر دادند که آمارها نشان می‌دهد سهم این دو برند در بازار خودروهای وارداتی ایران طی ۹ ماه قبل تقریبا در حد صفر بوده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از جام نیوز، این دو شرکت ایتالیایی اعلام کردند که به فعالیت‌های اقتصادی خود در ایران که تنها شامل بخش فروش می‌شود، پایان داده‌اند.

این در حالی است که پیش‌تر شرکت مازراتی از راه‌اندازی اولین واحد فروش محصولات خود در ایران در سال ۲۰۱۲ خبر داده بود.

همچنین براساس گزارشی که در چند پایگاه اینترنتی خودرویی از جمله “موتور اتوریتی” انتشار یافته است، این دو خودروساز در پی فشارهای یک گروه آمریکایی موسوم به “اتحاد علیه ایران هسته‌ای” مجبور به خروج از ایران شده‌اند.

اما نکته جالب اینجاست که براساس آمار گمرک ایران در ۹ ماهه سال جاری هیچ خودروی لامبورگینی وارد کشور نشده و در همین مدت کمتر از ۵۰ دستگاه خودروی مازراتی وارد کشور شده است که این نشان می‌دهد سهم این دو برند در بازار خودروهای وارداتی ایران تقریبا در حد صفر است.

از سوی دیگر سازمان توسعه تجارت ایران در اوایل سال جاری ثبت سفارش واردات خودروهای مازراتی را به کشور دست‌کم تا شهریور ماه امسال متوقف کرده بود که این نشان می‌دهد اصولا ایران امسال اجازه ثبت سفارش واردات خودروی مازراتی را نداده است و این‌که مازراتی حالا مدعی خروج از بازار ایران شده، ادعای خنده‌داری به نظر می‌رسد.به گزارش ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران واردات انواع خودروی سواری به کشور در ۹ ماهه سال با کاهش کمتر از یک درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل بالغ بر ۳۰ هزار و ۳۰ دستگاه شد.

ارزش این میزان واردات نیز با افزایش ۱۳٫۵ درصدی به رقم ۷۰۶ میلیون دلار رسید.

سه شنبه ۱۳ فروردین   ۹:۲۰

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.