خداحافظی یکی از بهترین مهاجمان فوتبال

کد خبر: ۸۴۰۸۰

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت – ۲۲:۳۲

 

رود فن نیستلروی، ستاره هلندی مالاگا، اعلام کرد قراردادش را با این باشگاه تمدید نخواهد کرد و در تابستان به دوران حرفه ای اش پایان خواهد داد.

به گزارش بولتن به نقل از گل، این ملی پوش سابق هلندی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم های پی اس وی آیندهوون و هامبورگ را نیز داشت، بهترین دوران حرفه ای اش را در منچستریونایتد و رئال مادرید سپری کرد.

او در گفتگو با خبرنگاران گفت:” من روز گذشته آخرین بازی دوران حرفه ای ام را انجام دادم. زمان آویختن کفش ها فرا رسیده است. از نظر بدنی دیگر شرایط بازی کردن را ندارم و نمی توانم در بالاترین سطح بازی کنم. این بهترین زمان برای خداحفظی است.

به خاطر قهرمانی های و عناوینی که به دست آوردم، احساس غرور می کنم اما بزرگترین رضایت من این است که در همه این سال ها توانستم کاری را انجام دهم که به آن علاقه داشتم.
از همه باشگاه هایی که در این سال ها در آنها بازی کردم، به خاطر حمایت های شان تشکر می کنم؛ علاوه بر این از خانواده و دوستانم که در این سال ها از من حمایت کردند، متشکرم. همچنین از هواداران باشگاه هایم هم تشکر کی کنم. همه آنها فوق العاده بودند.”

این ستاره ۳۵ ساله دوران حرفه ای اش را در سال ۱۹۹۳ از تیم هلندی “دن بوش” آغاز کرد و بعد از چهار سال راهی هیرنفین شد.
او یک فصل بعد به آیندهوون پیوست و از این تیم بود که به تیم ملی هلند راه پیدا کرد. فن نیستلروی با درخشش در آیندهوون به منچستریونایتد راه پیدا کرد و در خیلی زود به یکی از ستاره های کلیدی شیاطین سرخ تبدیل شد. او در ۲۱۹ بازی رسمی برای این تیم، ۱۵۰ گل به ثمر رساند.

او در سال ۲۰۰۶ راهی رئال شد و با این تیم دو بار قهرمانی در لالیگا را تجربه کرد. او پیش از پیوستن به مالاگا در ابتدای فصل ۱۲-۲۰۱۱، برای ۱۸ ماه در هامبورگ بازی کرد.

نیستلروی ۷۰ بازی ملی در کارنامه دارد و در این بازی ها، ۳۵ گل نیز به ثمر رسانده است. او در یورو ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ و همچنین در جام جهانی ۲۰۰۶ برای نارنجی ها بازی کرد. او در ۵۸۸ بازی رسمی باشگاهی، ۳۴۷ گل به ثمر رساند. او در حال حاضر با ۵۶ گل، دومین گلزن برتر رقابت های لیگ قهرمانان است.

بازدید از صفحه اول

Bookmark and Share


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.