خداحافظ ویندوز!

۱فروردین ۱۳،

فاوانیوز: چینی ها با توسعه سیستم عامل تازه خود مبتنی بر اوبونتو، با ویندوز خداحافظی می کنند.

حکومت چین با امضای قراردادی با توسعه دهنده سیستم عامل اوبونتو، Canonical ، قصد دارد سیستم عامل تازه و بومی خود را جایگزین ویندوز کند.

بی بی سی گزارش داد گرایش چینی ها به داشتن سیستم عامل ملی برای رهایی از وابستگی نرم افزاری به غرب، سبب شده تا به اوپن سورس روی آورده و از توسعه دهنده اوبونتو بخواهند تا برایشان سیستم عامل مستقل بسازد.

“نت مارکتشیر” این تصمیم چین را حرکت از ویندوز به لینوکس ارزیابی کرد. گفتنی است ۹۱ درصد از بازار سیستم عامل های دسکتاپ در چین مبتنی بر ویندوز است و این در حالی است که سهم لینوکس ۱٫۲۱ درصد است. ۷٫۱۷ درصد باقی مانده نیز متعلق به سیستم عامل OS X اپل است.

چین در برنامه ریزی گسترده ای روی معماری اوپن سورسها تصمیم گرفته سراغ اوبونتو برود. قرار است ماه آینده نسخه چینی اوبونتو بنام Ubunto Kylin مطابق معمول نسخه آپدیت ماهانه، راهی بازار شود.

کمپانی Canonical  می گوید اوبونتو کیلین از لحاظ زبانی بومی سازی شده و شامل فیچرها و اپلیکیشن ها است که برای بازار چین مطابقت داده شده است. در نسخه ۱۳٫۰۴ برای زبان چینی، متد ورودی و نیز تقویم چینی تعریف شده است و کاربران می توانند از روی برنامه Dash موسیقی مورد نظر خود را دریافت کنند.

نقشه و سرویس های بایدو، سرویس شاپینگ تائوبائو ، پرداخت الکترونیک به بانکهای چینی، اطلاعات آنلاین پرواز و حرکت قطارها از جمله اپلیکیشن هایی است که به این بسته نرم افزاری در سیستم عامل مختص چینی ها افزوده شده است.

کمپانی canonical می گوید آنها فقط روی نسخه دسکتاپ سرمایه گذاری نکرده اند و می خواهند روی سایر پلتفورمها برای چینی ها کار کنند و در آینده نزدیک سیستم عامل بومی چینی با اوبونتو را روی تبلت و گوشی هوشمند و سرور نیز خواهیم دید.

طبق توافقات صورت گرفته مهندسان چینی در کنار مهندسان برنامه نویس Canonical در اداره ای واقع در پکن، کارها را دنبال می کنند.

منبع:خبر آنلاین از ارس تکنیکا

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.