خدایی:حذف کنکور در برخی رشته‌ها امکان پذیر است

خبرگزاری آریا – سرپرست سازمان سنجش با بیان اینکه قانون حذف کنکور در برخی رشته‌ها و حوزه‌ها قابل اجرا است،گفت: حذف کنکور زودتر از سال ۹۲ ممکن نیست و دیرتر از سال ۹۳ نیز انجام نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، ابراهیم خدایی زمان حذف کنکور را سال ۹۳ دانست و تصریح کرد: پیشنهاد حذف کنکور برای سال ۹۳ ارائه شده اما باید بررسی شود ولی می توان به جرات گفت که در حال حاضر قطعی نیست.
سرپرست سازمان سنجش با اشاره به سایر مباحث این طرح، ادامه داد: در کنکور فعلی فرد اگر قبول نمی‌شد می‌توانست در آزمون سال‌های بعد با تلاشی بیشتر قبول شود ولی در قانون حذف کنکور فردی با معدل پایین هیچگاه شانس پذیرش در این رشته‌ها را نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه البته این قانون در برخی رشته‌ها و حوزه‌ها قابل اجرا است، گفت: ‌این قانون تا حدود ۹۰ درصد ظرفیت‌های آموزش عالی کشور با اصلاحات جزئی قابل اجراست ولی در ۱۰ درصد باقیمانده یعنی ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر ظرفیت روزانه دانشگاه‌های دولتی، برای اجرا نیازمند اصلاحات اساسی است.
سرپرست سازمان سنجش تاکید کرد: حذف کنکور زودتر از سال ۹۲ ممکن نیست و دیرتر از سال ۹۳ نیز انجام نخواهد شد.
تابستان سال ۸۶ نمایندگان مجلس با رأی به کلیات طرح فوریتی نحوه پذیرش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور طرح حذف کنکور با ۱۳۹ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف، و ۱۳ رأی ممتنع، بررسی جزئیات این طرح ۶ ماده‌ای را آغاز کردند که در نهایت این طرح از سوی نمایندگان خانه ملت تصویب و مقرر شد کنکور تا سال ۱۳۹۰ به صورت کامل حذف شود ولی این طرح تا به امروز اجرایی نشده است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.