خدا حافظ هلال ماه صفر

۲۱م دیماه ،

صبحگاه جمعه قبل از طلوع خورشید با هلال ماه صفر سال ۱۴۳۴ هجری قمری خداحافظی کنید.

به گزارش خبرنگار گروه دانش های روز باشگاه خبرنگاران قمر ماه که ۵/۴ میلیارد سال پیش همزمان با زمین شکل گرفته جرمی حدود یک هشتاد و یکم زمین را به خود اختصاص داده و تنها جرم کهکشانی است که در یک مدار مشخص و با فاصله ۳۸۴٬۴۰۳ کیلومتر از زمین به دور آن در حال چرخش می باشد و گذشتگان ما از چرخش منظم آن به دور سیاره خاکیمان برای روز شماری  در کار هایی مانند کشاورزی استفاده میکردند.

ماه نو ر و درخشش خود را از خورشید تامین می کند و همیشه ۵۰ درصد سطح ماه در معرض نور خورشید قرار دارد که میزان ناحیه روشن ماه، به موقعیت ماه نسبت به زمین و خورشید بستگی دارد واندازه ناحیه قابل رویت آن از کاملاً تاریک تا ماه کامل متغیر میباشد که برای گذراندن این دوره کامل هشت مرحله را به نام اهله ماه پشت سر می گذارد .

در زمان تابش خورشید اگر آن روی ماه که به سوی کره زمین است بطور کامل مورد تابش خورشید قرار گیرد، ما ماه را بصورت قرص کاملیا بدر رصد می کنیم اما اگر نور خورشید فقط قسمتی از ماه را روشن کند ما حالت های دیگر ماه مانند هلال باریک ، نیم قرص را در آسمان می‌بینیم که این پدیده‌های نوری را فازها یا صورتهای مختلف ماه می‌نامند.

اما در زمانی که ماه در جهت تابش خورشید قرار گیرد به سبب تابش شدید خورشید محو می‌گردد و ، دیده نمی‌شود که به این وضعیت را ماه نو می گویند چرخه گام‌های مختلف ماه نیازمند ۵۳/۲۹ روز کامل زمان است.

هلال آخر ماه صفر سال ۱۴۳۴ صبحگاه روز جمعه بیست و دوم دی ماه سال جاری قبل از طلوع خورشید با چشم غیر مسلح در آسمان دیده خواهد شد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.