خدشه به نظام با نگاه “آرمان‌خواهی” روا نیست/ آرمان‌گرایی تفکر عالی نظام است

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه آرمان‌گرایی تفکر عالی نظام است، گفت: اگر نگاه ما آرمان‌خواهی باشد و به بدنه نظام خدشه وارد شود پذیرفته نیست، چرا که جهت انقلاب با نگاه آرمان‌خواهی مشخص شد.

“صاحب حجتی” در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بیانات “مقام معظم رهبری” در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها مبنی بر لزوم آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی قشر جوان کشور گفت: آرمان‌گرایی جزء ذات انقلاب است، به همین منظور باید با توجه به نسبتی که اصولگرایان با مبانی ارزشی نظام دارند فضای آرمان‌گرایی را برای آن‌ها محقق دانست.
 
وی ادامه داد: آرمان‌خواهی باید در چارچوب نظام و با نگاه واقعی تعریف شود، چرا که آرمان یک مقوله واقعی است و فقط در فضا نمی‌گنجد.
 
عضو جامعه اسلامی مهندسین آرمان‌گرایی را تفکر عالی نظام دانست و تصریح کرد: ایده‌آل نظام و تفکر “مقام معظم رهبری” بعنوان طلایه‌دار نظام همین آرمان‌خواهی است که براساس وصیت‌نامه امام (ره) تعریف می‌شود و به جامعه نیز تزریق شده است.
 
حجتی با بیان اینکه بعضی با افزایش سطح مطالبات قصد ناتوان جلوه‌دادن نظام را دارند، گفت: اگر نگاه ما آرمان‌خواهی باشد و به بدنه نظام خدشه وارد شود پذیرفته نیست، چرا که جهت انقلاب با نگاه آرمان‌خواهی مشخص شد.

وی با تأکید بر نقش ولایت فقیه، آرمان‌خواهی را اینگونه تعریف کرد: آرمان‌خواهی به این معناست که هیچ قید و بند و صحبتی نباید نظام اسلامی را از پاشنه اصلی جدا کند باید شرایط را برای گسترش امر ولایی در کشو تقویت و آسان‌تر کنیم که اگر غیر از این باشد بیراهه رفته‌ایم.
 
حجتی ادامه داد: تمام جریان‌های موسوم به سیاسی و نقش‌آفرینان عرصه سیاست که حضور فعالی دارند و پایبند نظام می باشند باید شرایط را برای مدیریت نظام اسلامی و رهبری انقلاب راحت‌تر کنند.
 
وی در پایان با بیان اینکه آرمان‌گرایی ساحت مقدس و مشخصی دارد، خاطرنشان کرد: هیچ بر‌چسبی بر آرمان‌خواهی جای نمی‌گیرد، زیرا آرمان‌خواهی که انقلاب برپایه آن شکل گرفته شفاف است و هرکس غیر از این بخواهد مثل یک وصله ناجور نمایان است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.