خدمات بانکی از طریق تلفن همراه نیازمند همکاری اپراتورها

۳۰م دیماه ،

 

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گسترش ارائه خدمات بانکی از طریق تلفن همراه را نیازمند تعامل پایدار بانک مرکزی و اپراتورهای تلفن همراه دانست. ناصر حکیمی در دومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: طرح سپاس (سامانه پرداخت الکترونیکی سیار) به همین منظور تدوین و راه‌اندازی شده است. وی گفت: اپراتورها نیز به ارائه خدمات علاقه‌مند می باشند و بانک مرکزی هم علاقه‌ای ندارد نظام گردش پولی کشور از دسترس خارج شود.
حکیمی اظهار کرد: طرح سپاس، طراحی شده است تا تعاملی مناسب میان نظام بانکی کشور و اپراتورها ایجاد شود. حکیمی گفت: برای بالا بردن توان کنترلی بانک مرکزی، طرح سپاس (سامانه پرداخت الکترونیکی سیار) همه مسیرهای مبادلاتی را در مسیر واحد تجمیع می‌کند تا هزینه‌ها و زمان نظارتی کاهش یابد و بانک مرکزی نیز کنترل مبادلات مالی را حفظ کند.
حکیمی از وارد کردن quotation mark چک quotation mark به نظام مالی تازه کشور خبر داد و تصریح کرد: چک یکی از بازمانده‌های نظام اقتصادی سنتی است که در کنار ابزارهای تازه هم به حیات خود ادامه می‌دهد.وی افزود: در سامانه‌های تازه، امکان نظارت و محاسبه در لحظه به وجود ‌آمده است، اما چک باید به صورت دستی و در آخر وقت اداری ثبت شود و باید اهرم‌های نظارتی بر آن افزایش یابد. حکیمی افزود: بانک مرکزی طرح‌هایی درنظر گرفته است که با عملیاتی شدن آن نیز چک وارد فضای مبادلاتی مدرن خواهد شد.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.