خدمات تاسیسات ساختمان نرخ یکسانی ندارند

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان گفت: بحثی در رابطه با خارج شدن خدمات از نرخ‌گذاری مطرح بود که در پایان دولت دهم اعلام شد خدمات جزو نرخ‌گذاری اجباری خواهد ماند.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) بیژن عطارد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به سبب این که خدمات با کیفیت متفاوت، هزینه‌ متفاوت و در مکان‌های متفاوتی عرضه می‌شود نمی‌توان برای آن نرخ واحد در نظر گرفت.

او تاکید کرد: سیستم مکانیک ساختمان به مجموع لوله‌کشی‌های ساختمان مانند اطفاء حریق، لوله‌کشی آب، لوله‌کشی شوفاژ و لوله‌کشی فاضلاب گفته می‌شود. این لوله‌کشی‌ها برای حمل‌ونقل انرژی به کار می‌رود.

رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان یادآور شد: بیشترین مشکل این اتحادیه عدم هماهنگی شهرداری، اداره راه‌ و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی است که متولی اصلی ساخت و ساز می باشند.

عطارد تصریح کرد: این بخش‌ها باید در زمان صدور پروانه ساخت‌وساز حتما سازنده را متعهد کنند تا از اشخاص واجد شرایط که صلاحیت قانونی برای فعالیت در ساخت‌وساز و انجام تاسیسات ساختمانی دارند استفاده کنند.

وی یادآور شد: استفاده از اشخاصی که دارای پروانه کسب معتبر می باشند سبب کم‌شدن هزینه و بالا‌بردن کیفیت کار می‌شود.

رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان در پایان خاطرنشان کرد: فروشندگان و مغازه‌داران لوازم تاسیساتی نباید به خریدار و مشتری نصاب یا تاسیسات‌کار سیار معرفی کنند. این‌گونه فعالیت‌ها تداخل صنفی بوده و بیشتر این اشخاص پروانه کسب ندارند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.