خدمات دندانپزشکی سومین مقام بیشترین پرداختی از جیب مردم را دارد

رییس سازمان نظام پزشکی گفت: در مجموع خدماتی که بیشترین پرداخت را در دهه گذشته از جیب مردم دارا بود دندانپزشکی سومین مقام را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)،علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی با اشاره به طرح بیمه دندانپزشکی به فارس گفت: خوشبختانه در آبان سال گذشته در جلسه شورای عالی بیمه بخشی از خدمات پایه دندانپزشکی در شمول بیمه قرار گرفت.

وی افزود: حوزه دندانپزشکی در سنوات گذشته کمترین پوشش بیمه‌ای را دارا بود و به واسطه آن ۹۵ درصد پرداخت‌ها از جیب مردم صورت می‌گرفت.

زالی تصریح کرد: در مجموع خدماتی که بیشترین پرداخت را در دهه گذشته از جیب مردم دارا بود دندانپزشکی سومین مقام را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: متاسفانه به دلیل عدم پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی در سال‌های گذشته مراجعه زودرس و به موقع مردم به دندانپزشکی با تاخیر انجام می‌شد و وقتی مراجعه می‌کردند اقدامات نوین و مدرن دندانپزشکی ممکن بود برای آنها انجام نشود.

رییس سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: باید در حوزه دندانپزشکی خدمات بهداشتی، پیشگیری و بهداشت دهان و دندان را بیش از گذشته ترویج دهیم.

زالی خاطر نشان کرد: بخشی از این پوشش بیمه‌ای که در طرح جدید به آن توجه شده است و در بسته مورد حمایت بیمه‌ها قرار داده شده به اقدامات ترویجی، آموزشی و حمایتی دانش‌آموزان تعلق دارد.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.