خدمات مجازی کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی راه اندازی شد

۹ م دیماه ،

16869.jpg

خدمات مرجع مجازی کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی با هدف گسترش، بهبود و در دسترس قرار دادن خدمات مرجع کتابخانه راه‌اندازی شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، خدمات مرجع مجازی کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی با هدف تسریع در پاسخگویی به نیازهای کاربران و جلب رضایت آنها، برقراری امکان پرسش و پاسخ، بهره گیری از نظرات متخصصان کتابداری و اطلاع رسانی به صورت غیر حضوری،‌ امکان پاسخگویی به کاربران در ساعات غیر اداری،‌ امکان ذخیره سازی و آرشیو گفت‌وگوها و موضوعات مطرح شده میان کاربران و کارشناسان و تهیه آمار و گزارش‌های گوناگون در راستای برنامه‌ریزی در خصوص طرح‌های آتی و جاری کتابخانه راه‌اندازی شده است.

سامانه نرم افزاری مورد استفاده در این مرجع مجازی پس از بررسی سامانه‌های نرم افزاری مختلف برای بهره‌گیری از گفت‌وگوی آنلاین در خدمات مرجع مجازی و برگزاری جلسات با متخصصان،‌ با توجه به امکانات و تفکیک بخش‌های مختلف سرویس دهی کتابخانه انتخاب شده است.

دستری به بخش‌های مختلف کتابخانه، از جمله مرجع مجازی، واحدهای سرویس دهی به مراجعان برای انواع خدمات کتابخانه ودریافت پاسخ و گفتگو با کتابدار متخصص از طریق این مرجع مجازی امکانپذیر است.

گفتنی است خدمات گفتگوی آنلاین با کتابداران مرجع مجازی در روزهای اداری (شنبه تا چهارشنبه) از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ امکانپذیر است و امکان استفاده از سایر خدمات این مرکز محدودیت زمانی ندارد.

در پایان لازم به ذکر است که خدمات مرجع مجازی کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی فارغ از محدودیت‌های زمانی و مکانی از دی ماه از طریق پایگاه اینترنتی کتابخانه دانشگاه شهید بهشتی به نشانی http://lib.sbu.ac.ir و از طریق بخش گفتگوی آنلاین راه اندازی شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.