خدمت به حرم ائمه اطهار (ع) در راس همه خدمت هاست

‘فاضل انباری’ عصر پنج شنبه دربازدید از روند ساخت درهای حرم امام موسی کاظم وامام جواد(ع) درمشهد، افزود: عتبات عالیات وحرم ائمه معصومین (ع) از جایگاه خاصی بین مسلمانان واز جمله شیعیان برخوردارند وخدمت به آنها بسیار ارزشمند است.

به گزارش ایرنا وی ادامه داد:‌ ایران واز جمله استان خراسان رضوی مشارکت بسیار خوبی در توسعه و بازسازی عتبات عالیات دارند و تاکنون منشاء‌ خدمات بسیار ارزشمندی بودند.

وی ازمردم ایران وستاد عتبات عالیات این کشور به دلیل حضور فعال در بازسازی عتبات عالیات تشکر کرد.

مجری ساخت در ها ولوسترهای حرمین امام موسی کاظم (ع) وامام جواد(ع) نیز گفت: هم اکنون هفت جفت در این حرم ها دریک کارگاه تولیدی درمشهد در حال ساخت است.

‘حجت ظریف’ ادامه داد: بخش اعظم ساخت پنج جفت در به اتمام رسیده و قلم زنی و زرگری آنها در آینده نزدیک آغاز می شود.

او گفت:‌ ساخت دوجفت در دیگر هم بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می شود.

وی اظهارداشت: این درها در مجموع با بیش از یک تن وزن و سه میلیارد ریال هزینه با مشارکت خیرین ودو بانک وموسسه مالی واعتباری در حال ساخت است ودر آینده نزدیک به حرمین امام موسی کاظم و امام جواد علیهماالسلام ارسال می شود.

وی گفت:‌ قبل از این هم ۹ جفت در توسط نجاران وهنرمندان مشهدی ساخته شده و درحرم های امام موسی کاظم و امام جواد علیهماالسلام نصب شده است.

وی تصریح کرد: در ساخت این درها از چوب ساج به عنوان بهترین و مقاوم ترین چوبها استفاده شده است.

ظریف گفت:‌ علاوه بر این درها، بیش از ۸۰ قندیل و لوستر برای حرمین کاظمین ، حرمهای امام علی (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در این کارگاه ساخته شده و در حرم این ائمه اطهار (ع) نصب شده است.

وی گفت: لحظات و روزهایی که در ساخت درها و لوسترها و لوازم مورد نیاز حرمهای معصومین (ع) مشارکت دارم از بهترین لحظات عمرم است و حاضر نیستم این لحظات را با هیچ چیز دیگری عوض کنم.ک/۲

۷۴۹۰/۶۵۹/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۴۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.